مهاجرت کاری به آلمان آوسبیلدونگ

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

آسبیلدونگ 2021، مهاجرت به آلمان، کار و کارآموزی در آلمان

آسبیلدونگ که به عنوان آموزش حرفه ای یا کارآموزی نیز شناخته می شود، یک مسیر آموزشی و حرفه ای رایج در آلمان است. آموزش های مرتبط با حرفه است که شما را به سمت شغلی خاص هدایت می کند. آلمان بیش از ۳۰۰ شغل حرفه ای دارد. هر طرح الزامات متفاوتی دارد، اما امکان پیدا کردن دوره آموزشی تقریباً با هر سوابق تحصیلی ای وجود دارد!

شرایط برای آسبیلدونگ (آموزش حرفه ای) در آلمان 2021

در حال حاضر، بسیاری از کسب و کارها در آلمان برای یافتن نیروی متخصص مشکل دارند، در نتیجه، شما شانس بسیار خوبی برای رسیدن به یک موقعیت آسبیلدونگ دارید.

 با این وجود، برخی از شرایط اصلی وجود دارد که خارجی ها (و مردم بومی) باید فراهم کنند. خوشبختانه طرح های کارآموزی در آلمان برخلاف برنامه های تحصیلات دانشگاهی، شرایط پذیرش آسانتری دارند.

نگاهی به الزامات آموزش حرفه ای (آسبیلدونگ):

  • دانش کافی زبان آلمانی حداقل سطحB1
  • اولین و مهمترین شرطی که شما برای درخواست و تکمیل دوره کارآموزی در آلمان نیاز خواهید داشت؛ سطح خوبی از زبان آلمانی است. دروس به زبان آلمانی ارائه داده می شود و کار نیز به زبان آلمانی انجام می شود. تا کنون هیچ برنامه انگلیسی آسبیلدونگ در آلمان برگزار نشده است.

توجه: شروع روند کاریابی تا یافتن کارفرمای مورد نظر حدود 3 الی 4 ماه به طول می انجامد لذا طی این مدت متقاضی می تواند دانش زبان خود را جهت مصاحبه با کارفرما تاسطح A2  ارتقاء دهد اخذ مدرک معتبر تا این مرحله الزامی نیست.

 سپس تا روز ارائه مدارک به سفارت زمان خواهد داشت تا مدرک B2 خود را ارائه دهد. تا این مرحله متقاضی حدود 6 الی 8 ماه زمان جهت یادگیری فشرده زبان آلمانی خواهد داشت.

آسبیلدونگ حرفه ای (دوگانه)

نوع حرفه ای آسبیلدونگ به درخواست یک شرکت صورت می گیرد.

در طول آموزش های نظری، شرکت کنندگان در آموزشگاه حرفه ای شرکت می کنند.  این امر دانش نظری و عملی را در مورد حرفه تان در اختیار شما قرار می دهد.

مشاغل حرفه ای (دوگانه) در آلمان

مشاغل تجاری رایج در آلمان شامل هنرمندان، پرستاران، آشپزان، نانوایان، برق کاران، لوله کش ها، بناها، نقاشان و بسیاری  رشته های دیگر است. 

 

شرایط درخواست

ارائه سوابق تحصیلی

فارغ التحصیلان دبیرستان و کسانی که سابقه کار و مدرک فنی دارند می توانند برای آموزش حرفه ای درخواست کنند.

قبل از اینکه آموزش خود را شروع کنید، یک قرارداد کاری با یک کارفرما امضا میکنید.

این قرارداد به طور کتبی به عنوان مثال، کمک هزینه آموزشی، روزهای تعطیل، ساعات کار و مدت زمان آموزش شما را مشخص می کند.

بخش تئوری در طول آموزش حرفه ای

کلاس ها در آموزشگاه حرفه ای یا به طور منظم یک یا دو بار در هفته یا به صورت یک قالب چند هفته ای برگزار می شود. در طول مرحله تئوری، شما دانش فنی و همچنین مهارت های لازم برای حرفه آینده خود را به دست خواهید آورد.

بخش عملی در طول آموزش حرفه ای

مرحله عملی آموزش دوگانه در شرکتی که در آن شاغل هستید صورت می گیرد. بسته به اندازه شرکت، کارآموزان معمولاً بخش‌های مختلف را برای کسب تجربه طی می کنند.

این آموزش عملی به آن ها درک جامعی در مورد چگونگی عملکرد شرکت و مسئولیت های شغلی مختلف می دهد.

مدت زمان آسبیلدونگ حرفه ای

مدت زمان چنین آموزش هایی در آلمان بین 2 تا 3 سال و نیم است. بسته به گواهی پایان تحصیل شما، مدت زمان نیز می تواند کاهش یابد.

حقوق و دستمزد در طول آموزش حرفه ای

کارآموزان در طول آسبیلدونگ حرفه ای حقوق دریافت می کنند. میزان حقوق بسته به شغل متفاوت است. به عنوان مثال، پرستاران بین 600 تا 1200 یورو در ماه حقوق دریافت می کنند.

آسبیلدونگ مدرسه محور

آسبیلدونگ مدرسه محور با آسبیلدونگ حرفه ای تفاوت دارد.

در طول آموزش مدرسه محور، کلاس های تمام وقت و علاوه بر این چندین دوره کارآموزی خواهید داشت. همچنین متقاضی باید زیر 26 سال سن داشته باشد.

دراین برنامه های آموزشی از آنجا که دانش آموزان برای شغل آینده خود به دانش نظری بیشتری نیاز دارند، از نظر تئوری سنگین تر هستند. آن ها در مدارس حرفه ای، کالج های حرفه ای، آکادمی های فنی، و دیگر آموزشگاه ها برگزار می شوند.

کارآموزی می تواند یا در روزهای خاصی در هفته و یا به صورت قالب در مدت زمان طولانی تری صورت گیرد. در طول آموزش برای تبدیل شدن به دستیار فناوری مواد غذایی، به عنوان مثال، شما مدتی را در آزمایشگاه ها می گذرانید تا تجربه عملی را به دست آورید.

لازم به ذکر است جهت اقدام برای دوره های مدرسه ای باید مدرک زبان معتبر داشته باشید.

شرایط ویزای آسبیلدونگ مدرسه محور

اگر شما یک شهروند غیر  اتحادیه اروپا هستید، باید از سفارت آلمان در کشور خود و یا در اداره مهاجرت اگر در حال حاضر در آلمان هستید برای ویزا درخواست دهید. برای اعطای ویزای کارآموزی، متقاضیان باید شرایط زیر را داشته باشند:

داشتن یک محل آموزش حرفه ای در یک شرکت آلمانی

اثبات تمکن مالی برای پوشش هزینه های زندگی در آلمان

مدت زمان آسبیلدونگ مدرسه محور

آموزش های مدرسه محور معمولاً بین یک تا چهار سال به طول می انجامد. مدت زمان بستگی به شغل مربوطه و سوابق تحصیلی شما دارد.

حقوق و دستمزد در طول آموزش مدرسه محور

برخلاف آموزش های حرفه ای، کارآموزان در طول آسبیلدونگ مدرسه محور حقوقی دریافت نمی کنند. اگر تصمیم به تحصیل در مدرسه حرفه ای خصوصی بگیرید، حتی ممکن است شهریه پرداخت کنید.

اثبات تمکن مالی به سفارت آلمان

اگر در طول برنامه آسبیلدونگ در آلمان حقوق دریافت نمی کنید باید در هنگام درخواست ویزا یا اجازه اقامت، مدرک اثبات تمکن مالی ارائه دهید.

می توان آن را به روش های مختلف ارائه کرد:

  • قرارداد کاری در صورت دریافت حقوق
  • وجه در حساب بانکی حداقل 600-700 یورو در هر ماه x12 (به مدت یک سال)

مدرک زبان برای آسبیلدونگ در آلمان

مهمترین شرط متقاضیان خارجی توانایی صحبت کردن و نوشتن به زبان آلمانی است زیرا هیچ دوره کارآموزی انگلیسی در آلمان وجود ندارد. این مدارک در آلمان پذیرفته می شوند:

مدرک زبان آلمانی حداقل سطح B1: Goethe، telC، TestDaF

در مورد آسبیلدونگ حرفه ای یا Dual بیشتر بدانیم.

آسبیلدونگ یک آموزش حرفه ای دوگانه (کارآموزی) برای حرفه های غیردانشگاهی است، که در آن شرکت کنندگان مهارت ها و دانش لازم را برای فعالیت حرفه ای خود دریافت می کنند.

سیستم دوگانه به این معنی است که شرکت کنندگان حدود 50 تا 70% از وقت خود را در شرکت ها و بقیه زمان را در مدارس ویژه می گذرانند. به این ترتیب آن ها آموزش های حین کار و تجربه کاری دارند. بسته به حرفه، کارآموزان ممکن است به مدت سه تا چهار روز در هفته در شرکت/کارخانه/تولیدی/فروشگاه کار کنند و بخش دیگری صرف یادگیری در مدرسه حرفه ای خواهد شد، معمولاً برای مشاغل تجاری و صنعتی چنین است.

حرفه های دیگر مانند پرستاران در آلمان دارای سیستم های دیگری هستند: ۱ تا ۲ ماه تحصیل و به دنبال آن همان میزان تمرین.

برنامه ها معمولاً بین ۲ تا ۳ سال طول می کشد. پس از اتمام، شما می توانید به عنوان یک متخصص در شرکت به کار خود ادامه دهید، مدارک بیشتری کسب کنید (به عنوان مثال استادکار شوید و یا حتی در دانشگاه تحصیل کنید)، به خود اشتغالی برسید، یا به کشور خود بازگردید تا با مدرک خارجی در آن جا کار کنید.

درخواست ویزای آسبیلدونگ پرستاری آلمان

  • قرارداد کارفرما در آلمان
  • اثبات تمکن مالی سفارت آلمان: حقوق و دستمزد در طول آسبیلدونگ یا وجه در حساب بانکی
  • مدرک زبان برای پرستاران B2

آسبیلدونگ در پرستاری تقاضای بالایی در آلمان دارد و در حال حاضر یکی از مشاغل مورد تقاضا محسوب می شود. کارفرما مسئول بررسی دانش زبان آلمانی شما طی مصاحبه آنلاین یا حضوری است اما با این وجود متقاضیان آسبیلدونگ پرستاری موظفند حداقل مدرک زبان آلمانی B2 داشته باشند. این قانون در ۱ ژانویه ۲۰۲۰ معرفی شد و از مارس ۲۰۲۰ به وقوع پیوست. تمام خارجی هایی که میخواهند آموزش های حرفه ای را در زمینه بهداشت و درمان انجام دهند، برای دریافت ویزا نیاز به اثبات مهارت های زبانی خود خواهند داشت.

متقاضیان مهاجرت کاری و کارآموزی کشور آلمان می توانید با مراجعه به لینک ذیل و تکمیل فرم مشاوره اقدام نمائید