اقامت تجاری بلغارستان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

اقامت تجاری بلغارستان و دریافت ویزای تجاری بلغارستان

مسیری نوین به سوی فرصت های تجاری اروپا با اقامت تجاری بلغارستان از طریق موسسه KAP

دریای سیاه، کوه‌های سرسبز، و فرصت های تجاری بی شمار – این تصویری از بلغارستان است که می‌تواند به زودی خانه دوم شما باشد. موسسه KAP، با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت و اقامت، این امکان را به شما می‌دهد تا با اخذ اقامت تجاری بلغارستان، گامی بزرگ در مسیر توسعه کسب و کار خود بردارید.

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
اقامت تجاری بلغارستان
اقامت تجاری بلغارستان

فهرست مطالب اخذ اقامت تجاری بلغارستان و دریافت ویزای تجاری بلغارستان

اقامت تجاری بلغارستان

قبل از ورود به بحث “اقامت از طریق ثبت نمایندگی تجاری” لازم است شناختی هر چند اجمالی از کشور زیبای بلغارستان داشته باشیم.

معرفی اجمالی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان با وسعت ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت در جنوب اروپا و در شرق شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور عمدتاً کوهستانی است که توسط یونان، مقدونیه، رومانی، صربستان و دریای سیاه احاطه شده است. بلغارستان دسترسی استراتژیک به تنگه های ترکیه دارد و راه های زمینی کلیدی به اروپا و خاورمیانه را کنترل می کند.

پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است که بزرگ‌ترین شهر این کشور نیز محسوب می‌شود. نظام حکومتی این کشور، جمهوری پارلمانی است. رئیس جمهور و نخست وزیر به فراخور اختیاراتی که قانون اساسی بلغارستان برایشان تعریف کرده است، در امور جاری مملکت تصمیم گیر هستند. اقتصاد بلغارستان مبتنی بر سیستم اقتصادی بر پایه بازار جهانی است که در آن قیمت کالاها و خدمات در یک “سیستم قیمت آزاد” تعیین می شود. بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) است.

این کشور در سال 2005 به اتحادیه اروپا پیوست. واحد پول بلغارستان لو است و هر یورو معادل دو لوا است. پاسپورت بلغارستان نیز با داشتن رتبه 10 از معتبرترین پاسپورت‌های جهان است.

براساس آخرین سرشماری در بلغارستان, جمعيت این کشور تا هفت سپتامبر 2022، هفت میلیون و 519 هزار و 789 نفر می باشد. از اين تعداد سه میلیون و 883 هزار و 527 نفر (51.9درصد) زن و سه میلیون و 636 هزار و 262 نفر(48.1درصد) مرد هستند.

همچنین بر اساس این سرشماری، بزرگترین منطقه صوفیه (پایتخت) با جمعیت 1,124,290 نفر است و پس از آن مناطق پلوودیو (634,497 نفر)، وارنا (432,198 نفر) و بورگاس (380,286 نفر) قرار دارند. 41.7 درصد از جمعیت کشور در چهار منطقه بزرگ زندگی می کنند. کوچکترین منطقه ویدین با جمعیت 75408 نفر یا 1.2 درصد از جمعیت کشور است.

بلغارستان یک کشور اروپایی با شاخصه های بالا در امنیت و کیفیت زندگی است. فراموش نکنیم که این کشور، عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین، شما باید روند نسبتا سخت‌گیرانه ای را برای دریافت ویزای اقامتی این کشور را طی کنید.

چرا اقامت تجاری بلغارستان؟

بلغارستان، با موقعیت استراتژیک در اروپا و قوانین مطلوب برای سرمایه‌گذاران، محلی ایده‌آل برای رونق بخشیدن به تجارت شماست. اقامت تجاری بلغارستان نه تنها امکان دسترسی به بازارهای اروپایی را فراهم می‌آورد، بلکه به شما و خانواده‌تان اجازه می‌دهد تا از یک زندگی با کیفیت در اروپا بهره‌مند شوید.

اقامت تجاری بلغارستان
اقامت تجاری بلغارستان

انواع ویزای بلغارستان

براساس قوانین اداره مهاجرت بلغارستان، شهروندان خارجی که مایل به اقامت بیش از سه ماه در بلغارستان هستند باید برای اجازه اقامت بلغارستان اقدام کنند. قانون اصلی حاکم بر صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی “قانون اتباع خارجی در جمهوری بلغارستان” است.

بلغارستان مقررات شورا شماره 539/2001 را در مورد کشورهایی که شهروندان آنها ملزم به درخواست ویزای بلغارستان هستند و اتباع خارجی معاف از این الزامات اعمال می کند.

 سه نوع ویزای بلغارستان برای شهروندان خارجی وجود دارد:

  • ویزای A که برای حمل و نقل فرودگاهی است،
  • ویزای C برای اقامت کوتاه مدت،
  • ویزای D برای اقامت طولانی

برای اقامت در بلغارستان راه های گوناگونی در قانون مهاجرت بلغارستان تعریف شده است. از گرفتن اقامت با روش ثبت شرکت تا گرفتن اقامت از طریق دانشجویی، سرمایه گذاری و …

فرد متقاضی با هر روشی که قصد گرفتن اقامت در این کشور زیبا را داشته باشد، می بایست ابتدا از طریق ویزای D و اقامت های تمدیدی یک ساله اقدام کند.

یکی از روش‌های اخذ اقامت در بلغارستان، ثبت نمایندگی شرکت خارجی است.

مهاجرت از طریق ثبت  نمایندگی شرکت

بلغارستان کشوری است با ثبات امنیتی بالا، اقتصاد پایدار و موقعیت استراتژیک در اروپا که برای سرمایه گذاران خارجی به دلیل هزینه های تجاری پایین (مالیات پایین، هزینه های اشتغال پایین و سایر مزایا) جذاب است. این ویژگی ها آن را برای برخی از اتباع خارجی که مایل به کار، سرمایه گذاری یا تحصیل در کشور هستند جذاب می کند.

 بلغارستان از زمان پیوستن خود به اتحادیه اروپا، سیاست ویزای مشترک اتحادیه اروپا را اعمال کرده است. بلغارستان که به تازگی عضو منطقه شینگن شده است، تلاش می کند تمام معیارها را برای عضویت در منطقه شینگن رعایت کند.

توجه داشته باشید بلغارستان نزدیکترین کشور اتحادیه و شنگن به ایران است و هم مرز با کشور ترکیه لذا موقعیت های تجاری بی شماری در اختیار ما ایرانیان قرار میگیرد.

محبوب ترین راه برای دریافت ویزای نوع D بلغارستان

ثبت نمایندگی تجاری شرکت های خارج از کشور در بلغارستان است. طبق تجربه ما این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای دریافت ویزا و اجازه اقامت شماست.

باید به این نکته اشاره کرد، هدف دفتر نمایندگی تجاری شما فقط تبلیغ و توسعه روابط تجاری بین المللی، ارزیابی و گسترش روابط شرکت شما در بلغارستان است و دولت بلغارستان شما را ملزم به سرمایه گذاری مستقیم یا انتقال سرمایه و سپرده گذاری نقدی نمیکند. لازم به ذکر است کلیه مبالغ انتقالی شامل هزینه های اقامت شما در بلغارستان دریافتی و حقوق شما از شرکت مادر تلقی شده و شامل مالیات کشور بلغارستان نمیگردد.  

همچنین در صورت تمایل به کسب درآمد مستقیم در این کشور شما می توانید پس از اخذ اقامت نمایندگی تجاری، اقدام به ایجاد کسب و کار در بلغارستان نمایید و کسب وکاری مستقل با یک شخصیت حقوقی بلغاری راه اندازی و کسب درآمد نمایید.  

لازم به ذکر است، طبق قانون بلغارستان حداکثر سه شخص می توانند به عنوان نمایندگان تجاری یک شرکت خارجی در بلغارستان معرفی شوند که هرکدام می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را بصورت اقامت وابسته در کنارخود مقیم کنند. لازم به ذکر است افراد وابسته اجازه کار و امکان استخدام و یا ادامه تحصیل در کشور بلغارستان را خواهند داشت.

با ثبت یک دفتر نمایندگی تجاری، اجازه اقامت موقت با اعتبار یک ساله بلغارستان دریافت خواهید کرد.

شما می توانید هر سال این مجوز را تمدید کنید. اگر کارت اقامت موقت را به مدت 5 سال در اختیار داشته باشید، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم هستید.

با در اختیار داشتن کارت اقامت رفت و آمد به سایر کشور ها هیچ منعی ندارد و اگر دارای کسب و کار فعال در کشور مبدا هستید با توجه به رفت و آمد سریع و کم هزینه به ایران می توانید در هردو کشور فعالیت داشته باشید. این بزرگترین مزیت یک کشور جهت توسعه کسب و کار است چرا که شما نیازی به رها کردن کسب و کار خود در مبدا نخواهید بود.  

جهت کسب اطلاعات تکمیلی برای اخذ اقامت بلغارستان از طریق نمایندگی تجاری با مشاوران موسسه KAP در ایران یا بلغارستان تماس حاصل فرمایید تا بر اساس نوع کسب و کار و فعالیت فعلی شما راهکارهای موثر جهت اخذ اقامت بلغارستان به شما ارائه نمایند.

تعهد ما به شما در اخذ اقامت تجاری

با موسسه KAP، شما تنها نیستید. ما با ارائه خدمات شفاف، حرفه‌ای و مشاوره مبتنی بر دانش و تجربه، شریکی قابل اعتماد در مسیر توسعه تجاری شما در اروپا خواهیم بود.

دریافت ویزای تجاری بلغارستان
دریافت ویزای تجاری بلغارستان

در ادامه به بررسی وضعیت اقتصادی بلغارستان در سطوح بین المللی خواهیم پرداخت:

 

رتبه بندی اقتصادی بلغارستان در تراز بین المللی

فقیرترین و ثروتمندترین مناطق بلغارستان کدامند؟ / صوفیه همچنان “بلغارستان دیگری” است

براساس آخرین گزارش موسسه ملی آمار بلغارستان(NSI)  که در پایان سال 2023 منتشر شده است، بزرگترین اقتصاد محلی بلغارستان برای یک سال دیگر صوفیه است که بسیار جلوتر از سایر مناطق کشور است و این تصور عمومی را تقویت می کند که “بلغارستان دیگری” است.

تولید ناخالص داخلی (GDP) صوفیه برای سال 2022 معادل تقریباً 69 میلیارد BGN است که 41 درصد از کل اقتصاد بلغارستان را تشکیل می دهد. در رتبه دوم  پلوودیو با 14 میلیارد BGN و در رتبه سوم قلب انرژی کشور – Stara Zagora  – با 11 میلیارد BGN قرار دارد.

یادآور می شود که “لو” واحد پول کشور بلغارستان است و هر دو لوا یک یورو می باشد.

همچنین می توان به این خبر که هفته گذشته در رسانه های بلغاری و جهان بازتاب بسیار گسترده ای را داشت اشاره کرد “این کشور سال مالی 2024 را مطابق با استانداردهای اروپایی” تنظیم و برای اجرا به پارلمان این کشور فرستاده است.

 

 پیش بینی بانک جهانی از وضعیت اقتصادی بلغارستان

بانک جهانی در آخرین گزارش خود که ابتدای سال جاری میلادی منتشر شده است، پیش بینی خود را برای اقتصاد بلغارستان در سال 2024، از 2.7 به 2.4 درصد کاهش داد.

 و برای سال 2025، بانک جهانی انتظار دارد اقتصاد بلغارستان 3.3 درصد رشد کند.

 

پیش بینی آژانس بین المللی رتبه بندی S&P Global Ratings

براساس آخرین گزارش آژانس بین المللی رتبه بندی S&P Global Ratings ، دورنمای رتبه بلغارستان را از “ثابت” به “مثبت” و رتبه اعتباری بلندمدت و کوتاه مدت این کشور را به ارز خارجی و داخلی ‘BBB/A-2’ تایید کرده است.

در این گزارش آمده است، علیرغم پیری نیروی کار، اقتصاد بلغارستان قوی است. چشم انداز رشد واقعی با میانگین نرخ های 3 درصد برای دوره 2024-2026، که عمدتاً ناشی از تقاضای داخلی است، برآورد شده است. همچنین بودجه کافی اتحادیه اروپا برای بلغارستان، که رتبه بندی S&P Global Ratings آن را بیش از 30 درصد از تولید ناخالص داخلی برای سال 2023 تخمین می زند، از فعالیت های سرمایه گذاری در سال های آینده حمایت خواهد کرد.

 

آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی «فیچ ریتینگ» (Fitch Ratings)

در آخرین گزارش آژانس بین‌المللی رتبه‌بندی «فیچ ریتینگ» (Fitch Ratings)، رتبه اعتباری بلندمدت بلغارستان را به ارز خارجی و داخلی «BBB» با چشم‌انداز مثبت تأیید کرده است.

رتبه بلغارستان توسط موقعیت قوی خارجی و مالی این کشور در مقایسه با کشورهای دارای رتبه یکسان، چارچوب سیاسی قابل اعتماد عضویت در اتحادیه اروپا و عملکرد بلندمدت رژیم هیئت ارز پشتیبانی می شود. از سوی دیگر، سهم پایین سرمایه‌گذاری در مقایسه با تولید ناخالص داخلی و عوامل جمعیتی نامطلوب بر رشد بالقوه اقتصادی و مالیه عمومی در بلندمدت تأثیر می‌گذارد.

براساس همین گزارش، نرخ تورم (HICP) در بلغارستان از یک روند نزولی پیروی می کند، اما به طور قابل توجهی بالاتر از نرخ تورم سه کشور عضو اتحادیه اروپا با کمترین تورم است و در حال حاضر معیار ثبات قیمت را برآورده نمی کند. بلغارستان احتمالاً تمام معیارهای اسمی دیگر را برای پذیرش یورو (مالیات عمومی، نرخ بهره و نرخ ارز) برآورده می کند.

عوامل کلیدی که می تواند منجر به اقدام مثبت در رتبه بندی شود، پیشرفت به سمت پیوستن به منطقه یورو است، از جمله اطمینان از اینکه بلغارستان معیارهای عضویت و ضرب الاجل پذیرش یورو را رعایت می کند.

شرکت فیچ ریتینگز یکی از سه سازمان ملی آماری معتبر در جهان است. (به همراه استاندارد اند پورز و مودیز)، این شرکت در سال ۱۹۷۵ توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به‌عنوان سه مؤسسه بزرگ رتبه‌بندی اعتباری شناخته شد.

 

پیش بینی اندیشکده «مرکز توسعه جهانی» مستقر در واشنگتن

این اندیشکده هم در آخرین گزارش خود آورده است که بلغارستان از نظر ثبات اقتصادی در صدر کشورهای پیشرو قرار دارد.

کارشناسان اقتصادی این اندیشکده بر این پارامتر ها تاکید کرده اند: به لطف بدهی و کسری کم، بلغارستان هنوز بهتر از رومانی، لهستان و مجارستان به نظر می رسد.

اقتصاد بلغارستان به دلیل «کسری های مالی متوسط و نسبت بدهی پایین به تولید ناخالص داخلی» به عنوان اقتصاد انعطاف پذیر فهرست شده است. این مطالعه بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و مقامات ملی است.

جدیدترین کسب و کارهای ثبت شده توسط موسسه KAP

اجاره مغازه صوفیا Lozenets

اجاره مغازه صوفیا Lozenets

اجاره مغازه در صوفیا بلغارستان

اجاره مغازه در صوفیا بلغارستان

فروش مزرعه دامپروری و تولید غلات در بلغارستان

فروش مزرعه دامپروری و تولید غلات در بلغارستان

فروش زمین کشاورزی با ملک در بلغارستان

فروش زمین کشاورزی با ملک در بلغارستان

فروش ﮔﻠﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺯﻣﻳﻥ ﮐﺷﺎﻭﺭﺯﯼ بلغارستان

فروش ﮔﻠﺧﺎﻧﻪ ﻭ ﺯﻣﻳﻥ ﮐﺷﺎﻭﺭﺯﯼ بلغارستان

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

واگذاری ﺷﺮﮐﺖ تولید ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﺍﺳﺎﻧﺲ

اخذ اقامت بلغارستان
اخذ اقامت بلغارستان

سرمایه گذاری های خارجی در بلغارستان

بزرگترین شاخصه بلغارستان “امنیت” و ایجاد “احساس امنیت” در آن است. یک سرمایه گذار به هیچ عنوان ریسک سرمایه گذاری در یک محیط ناامن را نخواهد کرد.

به سر تیتر بعضی از خبرهای منتشر شده در رسانه های بلغاری و جهان دقت کنید ،در سال 2023 و 2024:

  • یک تولیدکننده غربی ساخت قطعات خودرو، 1.2 میلیارد BGN در بلغارستان سرمایه گذاری می کند
  • سرمایه گذاران خارجی نزدیک به 7 میلیارد BGN برای 10 ماه اول سال 2023 سرمایه گذاری کرده اند
  • سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) از ایالات متحده آمریکا تا پایان سال 2021 بیش از 5.5 میلیارد BGN و سرمایه گذاری های کانادا بیش از 1 میلیارد BGN است
  • وستینگهاوس با پنج شرکت بلغاری یادداشت تفاهم امضا کرد
  • شرکت کشاورزی “کریسترا” بخشی از هلدینگ سهام “گروه هلدینگ آگریا” کارخانه جدیدی برای فرآوری روغن آفتابگردان در شمال بلغارستان احداث خواهد کرد که ارزش کل این پروژه 75 میلیون یورو است
  • تولید کننده آرد “Goodmills Bulgaria” یک انبار جدید و مدرن را در پایگاه تولید خود در صوفیه افتتاح کرد. آسیاب بلغاری بخشی از گروه گودمیلز اتریش است که 25 آسیاب در هفت کشور اروپایی دارد.
  • کارخانه Chepelare در کنار امکانات تولید در اتریش، رومانی، کانادا و آمریکا، یکی از مهم ترین کارخانه های خود را در بلغارستان – این بار در Asenovgrad –  افتتاح خواهد کرد
  • یک شرکت بلژیکی قصد دارد با سرمایه گذاری 1.1 میلیارد یورویی در بلغارستان کارخانه باتری بسازد
  • و صدها خبر مشابه دیگر با ارقام مختلف برای سرمایه گذاری دیگر کشورهای توسعه یافته در بلغارستان.

چرا؟

باید به این نکته اذعان داشت که بلغارستان به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد برتر برای مشاغلی است که به دنبال ایجاد خود در اروپا هستند.

بلغارستان عضو چندین سازمان بین المللی مهم از جمله سازمان ملل متحد (UN)، اتحادیه اروپا (EU)، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (NATO)، سازمان تجارت جهانی (WTO) و سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) و در مسیر پیوستن به سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) قرار دارد.

بلغارستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، سیاست های کلان اقتصادی خوبی دارد و یکی از با ثبات ترین اقتصادها در منطقه مرکزی و شرقی اروپا است. در سال‌های اخیر، بلغارستان مقصدی جذاب برای برون‌سپاری کسب‌وکارها در تعدادی از بخش‌ها، مانند بخش داروسازی و بخش‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بوده است. نیروی کار در بلغارستان به خوبی تحصیل کرده است، در حالی که هزینه نیروی کار در این کشور نسبتا پایین است. این کشور دارای نرخ مالیات بر درآمد شرکتی (CIT) پایین 10٪ است. بانک جهانی اقتصاد بلغارستان را به عنوان «اقتصاد با درآمد متوسط رو به بالا» طبقه‌بندی کرد.

علاوه بر همه موارد بالا و همچنین شاخصه های “امنیت” و ایجاد “احساس امنیت”، باید به دو نکته مهم “نرخ بهره “و “مالیات” در بلغارستان اشاره کرد که در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار کمتر است.

نرخ پایین بهره در بلغارستان

به گزارش موسسه اقتصاد بازار بلغارستان، برای اولین بار در تاریخ مدرن(پساکمونیسم)، نرخ‌های بهره در بلغارستان کمتر از کشورهای ثروتمند اروپای غربی است.

براساس این گزارش، بانک مرکزی اروپا به تدریج نرخ های بهره کلیدی را تا 4 واحد درصد افزایش می دهد ،  در 14 ماه گذشته، نرخ بهره وام های بانکی در منطقه یورو به تدریج افزایش یافته است و به ترتیب به 3.88 درصد برای وام های مسکن رسیده است. با 1.9 امتیاز، به 7.91 درصد برای وام های مصرفی (با 2.3 امتیاز) و تا 4.99 درصد برای شرکت های غیر مالی با 3.2 امتیاز.

در بلغارستان، همانطور که ذکر شد، نرخ بهره وام های رهنی برای خانوارها در سطوح حدود 2.5-2.6٪ ثابت مانده است.

نرخ بهره وام های رهنی در بلغارستان در حال حاضر کمتر از میانگین منطقه یورو است. در نتیجه، بانک‌های بلغارستانی در حال حاضر خرید املاک و مستغلات توسط خانوارها را با نرخ بهره 2.6 درصد تامین می‌کنند، در مقایسه با 4 درصد در هلند، 4.14 درصد در آلمان و 4.29 درصد برای مثال در ایتالیا.

نرخ مالیات در بلغارستان

در بلغارستان، به طور کلی، میزان مالیات ۱۰ در صد از پایه مالیاتی درآمد است که در سال گذشته به دست آورده ایید.

پایه مالیاتی مبلغی است که بر آن موظف هستید به مالیات پرداخت کنید. آن با کسر هزینه های قانونی به رسمیت شناخته شده (НПР)  از کل درآمدی که دریافت کرده‌ایید، تشکیل می شود. سپس از مبلغ دریافتی باید بیمه های پرداخت شده را کم کنید و بدین ترتیب پایه مالیاتی را دریافت می کنید که از آن محاسبه می کنید ۱۰ در صد چقدر است و این همان مالیاتی است که باید پرداخت کنید.

پایه مالیاتی = {(کل درآمد  –  НПР) – بیمه پرداخت شده }

 مالیات قابل پرداخت = پایه مالیاتی x ۱۰٪

اگر اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت کنید و مالیات خود را قبل از سی و یکم مارس پرداخت کنید، می توانید از تخفیف ۵ درصدی برای ثبت و پرداخت زودهنگام آنلاین برخوردار شوید.

 مقایسه نرخ مالیات در بلغارستان با دیگر کشورهای توسعه یافته

مالیات یک واقعیت جهانی است که به طور قابل توجهی بر چشم انداز مالی کشورها در سراسر جهان تأثیر می گذارد. نرخ های مالیاتی عموماً درصدهایی از درآمد یا سود است که افراد و مشاغل موظفند در قالب مالیات به دولت بپردازند. سه نوع اصلی مالیات عبارتند از: مالیات بر درآمد شخصی، مالیات شرکتها و مالیات بر ارزش افزوده (VAT).

نرخ مالیات از کشوری به کشور دیگر و منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. این تغییر در نرخ های مالیاتی را می توان به عوامل متعددی مانند توسعه اقتصادی، سیاست های دولت و خدمات اجتماعی نسبت داد.

درتصویر زیر، نرخ 10 درصدی مالیات در بلغارستان به خوبی گواه این واقعیت است که بسیار از سرمایه گذاران ترجیح می دهند فعالیت تجاری خود را در این کشور گسترش دهند.

مقایسه نرخ مالیات در بلغارستان با دیگر کشورهای توسعه یافته
مقایسه نرخ مالیات در بلغارستان با دیگر کشورهای توسعه یافته

خدمات موسسه KAP در مسیر اقامت تجاری شما

مشاوره تخصصی

درک نیازهای شما و طراحی مسیر موفقیت‌آمیز.

بررسی و ارزیابی فرصت‌ها

انتخاب بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط اقتصادی و قوانین بلغارستان

پشتیبانی در مراحل قانونی

همراهی در تمامی مراحل قانونی از جمله ثبت شرکت، اخذ مجوزهای لازم، و در نهایت اخذ اقامت تجاری

خدمات پس از اخذ اقامت

مشاوره مداوم و حمایت از کسب‌وکار شما در بلغارستان

هزینه کم زندگی کردن در بلغارستان

این تجزیه و تحلیل (با ارایه قیمت های زیر در صوفیا)، بلغارستان را در مقایسه با اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان یک مکان نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه برای زندگی توصیف می کند.

همانطور که می توانید انتظار داشته باشید گران ترین شهر در بلغارستان صوفیه است.

*هزینه های ثابت: شامل هزینه اجاره و یا خرید خانه، شارژ تلفن، اینترنت، برق، آب و …

*هزینه های غیرثابت: شامل هزینه های خورد و خوراک، تاکسی، پوشاک و …

قیمت ها به لوا و یا یورو می باشد-هر یورو 1.954 لوا

هزینه های ثابت

خرید ملک: تفاوت فاحش قیمت ملک در محله های مختلف صوفیه/ قیمت مسکن در مرکز صوفیا در یک سال 300 یورو در هر متر مربع افزایش یافته است

در لوزنتس، یک آپارتمان دو اتاقه به قیمت هر متر مربع 2945 یورو و در لیولین به قیمت 1338 یورو به فروش می رسد.

قیمت یک آپارتمان دو اتاقه در مرکز صوفیه در سال گذشته نسبت به سال 2022 بیش از 300 یورو در هر متر مربع افزایش یافت و بر اساس داده های ایموتکا به 2725 یورو در هر متر مربع رسید.  به عنوان مثال در محله هایی مانند ملادوست افزایش 160 یورو به ازای هر متر مربع است و برای یک آپارتمان دو اتاقه 1759 یورو برای هر متر مربع ، قیمت در لیولین – 1338 یورو در هر متر مربع و دروژبا – 1678 یورو بسیار کمتر است.

اجاره ملک در صوفیه

قیمت در حال حاضر به طور متوسط برای یک خانه دوخوابه، 100متر، حدود 1100 BGN است.

  • هزینه یک خط تلفن همراه با اینترنت نامحدود   هر ماه  30 لوا
  • هزینه برق هر ماه (برای یک خانواده دو نفره) هر ماه 70 لوا
  • هزینه آب سرد (برای یک خانواده دو نفره)     هر ماه 50 لوا
  • هزینه انرژی گرمایشی (برای یک خانواده دو نفره) هر ماه در فصل سرما 150 لوا و در فصل گرما 80 لوا
  • شارژ ساختمان (برای یک خانواده دو نفره) هرماه 20 لوا
  • خرید یک کارت حمل و نقل ماهیانه 50 لوا و سالیانه 365 لوا

ذکر این نکته لازم است که یکی از ویژگی های زندگی کردن درصوفیا حمل و نقل عمومی بی نظیری است که خدمات خود در تمام ساعات به شهروندان ارایه می دهد. با داشتن این کارت شما می توانید برای یک ماه و یا یک سال در طول روز به دفعات از خدمات حمل و نقل عمومی از اتوبوس و تراموا گرفته تا مترو به رایگان در تمام نقاط شهر سفر کنید.

هزینه های روزمره و مایحتاج اولیه

  • تخم مرغ یک بسته 6 عدد 3.50 لوا
  • آب 1.5 لیتر 1 لوا
  • شیر یک لیتر 2 لوا
  • گوشت تازه گوسفندی درجه یک هر کیلو 24 لوا
  • گوشت تازه گوساله درجه یک هر کیلو 21 لوا
  • گوشت مرغ درجه یک بسته بندی شده از 8 تا 12 لوا
  • سیب زمینی یک کیلوگرم 1.20 لوا
  • گوجه فرنگی یک کیلوگرم از 2 تا 3 لوا
  • پیاز یک کیلوگرم 1.50 لوا
  • کاهو یک بته 1 لوا

لازم به ذکر است که در صوفیا و دیگر نقاط بلغارستان فروشگاه های زنجیره ای بیشماری از قبیل کافلند، فانتستیکو، بیلا، لیدل و … در پایان هر هفته اقدام به حراج بسیاری از اقلام می نمایند. اکثر این فروشگاه ها زنجیره ای و در کل اتحادیه اروپا با استاندارد های واحد اتحادیه مواد غذایی با کیفیت در اختیار شهروندان قرار میدهند.

به جمع موفق ترین سرمایه گذاران بپیوندید

با موسسه KAP، فرصت های تجاری بلغارستان در دسترس شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع مسیر موفقیت خود، همین امروز با ما تماس بگیرید.

KAP – گشایشی نو در دروازه های اروپا

پشتیبانی و مشاوره

متخصصان ما در KAP به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را برای کسب و کار خود بگیرید. ما با ارائه مشاوره‌های فردی و پشتیبانی مستمر، اطمینان می‌دهیم که تمامی نیازهای شما برآورده شود.

آماده شروع هستید؟

با موسسه KAP تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برای شروع مسیر اقامت تجاری بلغارستان بهره‌مند شوید. فرصت‌های محدودی در دسترس هستند، پس همین امروز اقدام کنید!

تماس با ما:

تلفن: 02188671632

تلفن: 02188671635

واتساپ : 09902499053

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.