اقامت بلغارستان: راهنمای کامل مهاجرت بلغارستان 2024

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

اقامت بلغارستان: راهنمای کامل مهاجرت بلغارستان 2024

اقامت بلغارستان: یک گزینه برتر برای زندگی در اروپا

به دنبال اطلاعات دقیق و جامع درباره ی اقامت بلغارستان هستید؟ موسسه KAP راهنمای کاملی برای کسانی است که قصد دارند به زندگی در این کشور زیبای اروپایی بپردازند. از فرایندهای قانونی و مهاجرتی گرفته تا نکات زندگی روزمره و فرهنگی، همه و همه در این راهنما جای گرفته اند تا شما را در تمام مراحل یاری دهند.

در این بخش، ما به تفصیل به بررسی مراحل اخذ اقامت بلغارستان، شرایط زندگی، فرصت های شغلی، سیستم آموزشی و بهداشتی و همچنین جنبه های فرهنگی و اجتماعی زندگی در این کشور می پردازیم. با استفاده از اطلاعات دقیق و به روز، هدف ما راهنمایی شما در تصمیم گیری آگاهانه و همراهی در طول فرایند مهاجرت به اورپا است.

اگر به دنبال اطلاعات کاربردی و قابل اعتماد درباره ی مهاجرت به بلغارستان هستید، با ما همراه باشید. مطالب ما با دقت و توجه به جزئیات، با تکیه بر به روز ترین اطلاعات و قوانین، تدوین شده اند تا به شما در دستیابی به بهترین اطلاعات یاری رسانند.

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.
اقامت بلغارستان راهنمای مهاجرت بلغارستان 2024
اقامت بلغارستان: راهنمای کامل مهاجرت بلغارستان 2024

فهرست مطالب اقامت بلغارستان: راهنمای کامل برای مهاجرت بلغارستان 2024

همه چیز درباره اقامت در بلغارستان: راهنمای جامع 2024

برای گرفتن اقامت در بلغارستان راه های گوناگونی در “قانون مهاجرت بلغارستان” تعریف شده است. از گرفتن اقامت با روش ثبت شرکت تا گرفتن اقامت از طریق دانشجویی، سرمایه گذاری و …

قصد داریم در این مقاله به مباحث زیر اشاره داشته باشیم:

  • معرفی اجمالی کشور بلغارستان
  • انواع ویزای بلغارستان
  • انواع اقامت بغارستان
  • کسب اقامت از طریق ثبت شرکت یا اقامت تجاری بلغارستان
  • کسب اقامت با ادامه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان یا اقامت تحصیلی بلغارستان
  • کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری در بلغارستان
  • کسب اقامت از طریق خرید ملک در بلغارستان

 

معرفی اجمالی کشور بلغارستان

کشور بلغارستان با وسعت ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع مساحت در جنوب اروپا و در شرق شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور عمدتاً کوهستانی است که توسط یونان، مقدونیه، رومانی، صربستان و دریای سیاه احاطه شده است. بلغارستان دسترسی استراتژیک به تنگه های ترکیه دارد و راه های زمینی کلیدی به اروپا و خاورمیانه را کنترل می کند.

پایتخت بلغارستان شهر صوفیه است که بزرگ ترین شهر این کشور نیز محسوب می شود. نظام حکومتی این کشور، جمهوری پارلمانی است. رئیس جمهور و نخست وزیر به فراخور اختیاراتی که قانون اساسی بلغارستان برایشان تعریف کرده است، در امور جاری مملکت تصمیم گیر هستند.

اقتصاد بلغارستان مبتنی بر سیستم اقتصادی بازار است که در آن قیمت کالاها و خدمات در یک “سیستم قیمت آزاد” تعیین می شود. بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا (EU) است. این کشور در سال 2005 به اتحادیه اروپا پیوست. واحد پول بلغارستان لوا است و هر یورو معادل دو لوا است. پاسپورت بلغارستان نیز با داشتن رتبه 10 از معتبرترین پاسپورت های جهان است. شما می توانید با گذراندن شرایط تحصیل، کار و سپس دریافت پاسپورت آن بدون ویزا به 116 کشور و با ویزای فرودگاهی به 43 کشور جهان سفر کنید.

براساس آخرین سرشماری در بلغارستان, جمعيت این کشور تا هفت سپتامبر 2022، هفت میلیون و 519 هزار و 789 نفر می باشد. از اين تعداد سه میلیون و 883 هزار و 527 نفر (51.9درصد) زن و سه میلیون و 636 هزار و 262 نفر(48.1درصد) مرد هستند.

همچنین بر اساس این سرشماری، بزرگترین منطقه صوفیه (پایتخت) با جمعیت 1,124,290 نفر است و پس از آن مناطق پلوودیو (634,497 نفر)، وارنا (432,198 نفر) و بورگاس (380,286 نفر) قرار دارند. 41.7 درصد از جمعیت کشور در چهار منطقه بزرگ زندگی می کنند. کوچکترین منطقه ویدین با جمعیت 75408 نفر یا 1.2 درصد از جمعیت کشور است.

بلغارستان یک کشور اروپایی با شاخصه های بالا در امنیت و کیفیت زندگی است. فراموش نکنیم که این کشور، عضو اتحادیه اروپا است. بنابراین، شما باید روند نسبتا سخت گیرانه ای را برای دریافت ویزای اقامت از طریق ثبت نمایندگی تجاری  طی کنید.

انواع ویزای بلغارستان

براساس قوانین اداره مهاجرت بلغارستان، شهروندان خارجی که مایل به اقامت بیش از سه ماه در بلغارستان هستند باید برای اجازه اقامت بلغارستان اقدام کنند. قانون اصلی حاکم بر صدور مجوز اقامت برای اتباع خارجی “قانون اتباع خارجی در جمهوری بلغارستان” است.

بلغارستان مقررات شورا شماره 539/2001 را در مورد کشورهایی که شهروندان آنها ملزم به درخواست ویزای بلغارستان هستند و اتباع خارجی معاف از این الزامات اعمال می کند.

 سه نوع ویزای بلغارستان برای شهروندان خارجی وجود دارد:

  • ویزای A که برای حمل و نقل فرودگاهی است،
  • ویزای C برای اقامت کوتاه مدت،
  • ویزای D برای اقامت طولانی

برای اقامت در بلغارستان راه های گوناگونی در قانون مهاجرت بلغارستان تعریف شده است. از گرفتن اقامت با روش ثبت شرکت تا گرفتن اقامت از طریق دانشجویی، سرمایه گذاری و …

فرد متقاضی با هر روشی که قصد گرفتن اقامت در این کشور زیبا را داشته باشد، می بایست ابتدا از طریق ویزای D و اقامت های موقت یک ساله اقدام کند.

اقامت اروپا
اقامت اروپا

 انواع اقامت بلغارستان

آیا به دنبال درک بهتری از انواع اقامت در بلغارستان هستید؟ موسسه KAP با ارائه مشاوره های تخصصی و خدمات حرفه ای، شما را در کشف بهترین مسیر برای کسب اقامت در بلغارستان یاری می کند. از اقامت موقت گرفته تا اقامت دائم، هر کدام شرایط و مزایای خاص خود را دارند که می تواند بسته به اهداف و نیازهای شما متفاوت باشد.

  1. اقامت موقت (تمدیدی): راه اندازی زندگی جدید در بلغارستان با اقامت موقت، که معمولا برای دوره های یک ساله صادر می شود، آغاز می شود. این گزینه برای دانشجویان، کارآفرینان و خریداران ملک عالی است.
  2. اقامت دائم: پس از زندگی مداوم در بلغارستان برای مدت معینی، می توانید اقامت تمدیدی یا موقت را به اقامت دائم تبدیل کنید، که این امکان را به شما می دهد تا همچون یک شهروند بلغاری، بدون محدودیت در کشور زندگی کنید.
  3. تابعیت: گام نهایی، اخذ تابعیت بلغارستان است که پس از رعایت شرایط خاص و گذراندن دوره اقامت دائم می توان به آن دست یافت و از تمام حقوق شهروندی در این کشور برخوردار شد.

موسسه KAP با تجربه و تخصص خود در زمینه اقامت بلغارستان، شما را در هر مرحله از این مسیر همراهی می کند. از انتخاب صحیح نوع اقامت گرفته تا تکمیل فرایندهای قانونی و خدمات پشتیبانی در کشور بلغارستان، کارشناسان ما در کنار شما خواهند بود تا تجربه ای راحت و بی دردسر را تجربه کنید.

دریافت ویزای تجاری بلغارستان
اقامت تجاری بلغارستان یا مهاجرت از طریق ثبت شرکت

اقامت تجاری بلغارستان یا مهاجرت از طریق خویش فرمایی یا ثبت نمایندگی تجاری

بلغارستان کشوری است با ثبات امنیتی بالا، اقتصاد پایدار و موقعیت استراتژیک در اروپا که برای سرمایه گذاران خارجی به دلیل هزینه های تجاری پایین (مالیات پایین، هزینه های اشتغال پایین و سایر مزایا) جذاب است. این ویژگی ها آن را برای برخی از اتباع خارجی که مایل به کار، سرمایه گذاری یا تحصیل در کشور هستند جذاب می کند.

 بلغارستان از زمان پیوستن خود به اتحادیه اروپا، سیاست ویزای مشترک اتحادیه اروپا را اعمال کرده است. بلغارستان که به تازگی عضو منطقه شینگن شده است، تلاش می کند تمام معیارها را برای عضویت در منطقه شینگن رعایت کند.

یکی از روش های اخذ اقامت در بلغارستان، ثبت نمایندگی شرکت است. شما می توانید از طریق راه های ثبت شعبه و کسب نمایندگی، کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

ساده ترین راه برای دریافت ویزای نوع D بلغارستان، ثبت نمایندگی تجاری شرکت های خارج از کشور در بلغارستان است. طبق تجربه ما این ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای دریافت ویزا و اجازه اقامت شماست.

باید به این نکته اشاره کرد، هدف دفتر نمایندگی تجاری شما فقط تبلیغ و توسعه تجارت بین المللی شما در بلغارستان است. ما یک شرکت با مسئولیت محدود خصوصی تک نفره (EOOD) را برای انجام تجارت در بلغارستان پیشنهاد می کنیم.

با ثبت یک دفتر نمایندگی تجاری، اجازه اقامت موقت با اعتبار یک ساله دریافت خواهید کرد. شما می توانید هر سال این مجوز را تمدید کنید. اگر کارت اقامت موقت را به مدت 5 سال در اختیار داشته باشید، واجد شرایط درخواست اجازه اقامت دائم هستید.

دانشگاه پزشکی صوفیه (MU)
اقامت تحصیلی بلغارستان

اقامت تحصیلی بلغارستان یا کسب اقامت با ادامه تحصیل در دانشگاه های بلغارستان

جمهوری بلغارستان همواره از اتباع خارجی که برای تحصیل وارد این کشور می شوند استقبال می کند. در سال های اخیر، بلغارستان به دلیل کیفیت و مقرون به صرفه بودن برنامه های خود، به یک مقصد آموزشی بسیار مطلوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.

طبق ماده 24 ب قانون برای خارجی ها در جمهوری بلغارستان، افرادی که به عنوان دانشجوی عادی در بلغارستان پذیرفته شده اند، می توانند اجازه اقامت دریافت کنند.

شرط لازم برای اعطای مجوز اقامت به دانشجویان خارجی در بلغارستان نیز این است که متقاضی باید ویزای مهاجرت بلغارستان را داشته باشد. این به اصطلاح ویزا نوع D است.

اخذ اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک
اخذ اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

اخذ اقامت بلغارستان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک

اخذ اقامت بلغارستان از طریق خرید ملک

بلغارستان به عنوان کشوری که به تازگی به عضویت شنگن در آماده است، بازار ملکی در حال توسعه ای دارد، ساخت و ساز پر سرعت و قیمت ها افزایشی می باشد. طبق قانون شهروندانخارجی دارای ملک می توانند یا ویزای چندبار ورود و یا در صورت رعایت حداقل میزان خرید جهت اقامت بلغارستان اقدام کنند.

آیا سرمایه گذاری ملک می تواند منجر به اخذ اقامت بلغارستان شود؟

قانون بلغارستان می گوید که هر تبعه خارجی که در بلغارستان، املاک و مستغلات را به مبلغ حداقل 600000 BGN معادل سیصد هزار یورو خریداری کند، واجد شرایط دریافت اجازه اقامت تمدید شده است. لازم به ذکر است در صورت خرید ملک زیر سیصد هزار یورو خریدار میتواند ویزای مالتیپل یا چند بار ورود شنگن دریافت کند.

چرا ما به شما پیشنهاد خرید ملک در بلغارستان را می دهیم؟

به خبر زیر که دوم فوریه 2024 بر روی خروجی های خبری مهم بلغارستان قرار گرفته است، خوب دقت کنید:

تفاوت فاحش قیمت ملک در محله های مختلف صوفیه/ قیمت مسکن در مرکز در یک سال 300 یورو در هر متر مربع افزایش یافته است

در لوزنتس، یک آپارتمان دو اتاقه به قیمت هر متر مربع 2945 یورو و در لیولین به قیمت 1338 یورو به فروش می رسد.

قیمت یک آپارتمان دو اتاقه در مرکز صوفیه در سال گذشته نسبت به سال 2022 بیش از 300 یورو در هر متر مربع افزایش یافت و بر اساس داده های ایموتکا به 2725 یورو در هر متر مربع رسید. 

شما با خرید ملک در بلغارستان خصوصا صوفیه پایتخت این کشور، نه تنها به صورت تضمین شده “ارزش” پول خود را بالا می برید، بلکه ازتسهیلاتی که به آن ها اشاره کردیم، بهره مند می شوید.

به جمع موفق ترین سرمایه گذاران بپیوندید

با موسسه KAP، فرصت های مختلف اقامت بلغارستان در دسترس شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر و شروع مسیر موفقیت خود، همین امروز با ما تماس بگیرید.

KAP – گشایشی نو در دروازه های اروپا

پشتیبانی و مشاوره

متخصصان ما در KAP به شما کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم را برای اخذ اقامت بلغارستان بگیرید. ما با ارائه مشاوره‌های فردی و پشتیبانی مستمر، اطمینان می‌دهیم که تمامی نیازهای شما برآورده شود.

آماده شروع هستید؟

با موسسه KAP تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برای شروع مسیر مهاجرت بلغارستان بهره‌مند شوید. فرصت‌های محدودی در دسترس هستند، پس همین امروز اقدام کنید!

تماس با ما:

تلفن: 02188671632

تلفن: 02188671635

واتساپ : 09902499053

جهت دریافت مشاوره رایگان اطلاعات خود را وارد نمایید

لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.