مهاجرت به سوئد

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

فهرست مطالب

اطلاعات کلی

سوئد از کشورهای پیشرفته و منحصربه فرد در جهان محسوب می‌شود، سالانه افراد زیادی علاقه‌مند مهاجرت به این کشور هستند.  سوئد در اروپا و حوزه اسکاندیناوی واقع شده است و از نظر آب و هوایی بسیار سرد است. این کشور چهارمین کشور بزرگ در اروپا به‌شمار می‌رود به دلیل گستردگی سرزمین سوئد از شمال به سمت جنوب شما اب و هوای خیلی سرد در قسمت شمالی و اب و هوای بهتری در قسمت جنوبی تجربه خواهید کرد.. در سوئد بیش از ۱۰ میلیون نفر زندگی می‌کنند. زبان رسمی در این کشور سوئدی است. سوئد جزء کشورهای توسعه‌یافته در جهان محسوب می‌شود. این کشور اقتصاد قدرتمندی دارد و خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهد؛ از این‌رو مردم از رفاه خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل شرایط زندگی در این کشور بسیار ایده‌آل است.

مهاجرت به سوئد

درباره کشور سوئد

مهاجرت به سوئد، اولین تصوری که اکثر مردم دنیا از سوئد دارند، سرما و صلح طلبی این کشور با مردم و سایر کشورها  است. سوئد کشوری دارای مردمانی با خلق و خوی سرد، اما صلح طلب و علاقمند به کار مشارکتی می‌باشد.

این کشور در شمال اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی، که از شرق با خلیج بوتنی، از غرب با کشور نروژ، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است.

استکهلم پایتخت سوئد و بزرگترین شهر این کشور است. این شهر همچنین به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخت شده است. کشور سوئد از طریق پارلمان و توسط نخست وزیر اداره میشود. در نظام پادشاهی این کشور پادشاه، قدرت اجرائی ندارد و نقشی سمبلیک و نمادین دارد .

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

آب و هوای سوئد

مهاجرت به سوئد

وقتی صحبت از آب و هوای سوئد می‌شود، اغلب مردم تصویری از کشوری سرد و همیشه برفی با فضایی مه گرفته به ذهنشان خطور می‌کند. اما واقعیت کمی با این تصور متفاوت است. فصل تابستان در این کشور آب و هوای معتدل و طبیعتی بسیار شگفت انگیز دارد و این به دلیل وجود جریانات گرم خلیجی (warm Gulf Stream) است.

سوئد دارای جغرافیای متنوعی می‌باشد و روند شروع و پایان فصل‌ها با توجه به مناطق مختلف آن متفاوت است و به دلیل سردسیر بودن مناطق شمالی، بیشتر جمعیت آن در جنوب سوئد متمرکز شده اند.

ویزای کـــار

مهاجرت به سوئد

اگر قصد مهاجرت به کشور سوئد از طریق کاریابی را دارید باید بدانید که باید در شرایط ایده آل باشید به نحوی که تخصص شما به کارفرما ثابت شود.

سازمان اداره کار اشتغال زیر نظر دولت Arbetsförmedlingen نام دارد. این سازمان موظف به ارائه خدمات مشاوره، پشتیبانی و اموزش به افرادی که دارای اقامت کشور سوئد هستند میباشد. جهت پیدا کردن شغل مورد علاقه خود در سوئد شما میتوانید از شرکتهای زیر مجموعه خصوصی که در این زمینه فعال هستند و با ما در ارتباط می‌باشند کمک بگیرید

اگر با کارفرمایی به نتیجه رسیدید که مصاحبه کنید باید از طریق روش های موقت به این کشور زیبا سفر کنید .

درامد پایه برای یک کارگر ساده در سوئد در حدود ۲۱ هزار کرون است ولی میزان حقوق یک شخص بنا به سابقه کار، نوع تخصص ، پوزیشن و سابقه تحصیلی میتواند تا ماهی ۹۰ هزار کرون متغییر باشد.

فرهنگ مردم سوئد

مردم سوئد، فخر فروشی، افراط گرایی و تظاهر کردن را نمی‌پسندند و در هر حالتی سعی می‌کنند جانب اعتدال را رعایت کنند.

شاخص ترین ویژگی فرهنگ مردم سوئدبرابری آن ها در برابر حقوق اجتماعی است. همیشه سعی دارند در تربیت فرزند خود به گونه ای رفتارکنند که خود را از دیگران برتر ندانند.

کلمه خانواده در این کشور جایگاه والایی دارد و بیشتر زمان خودرا صرف خانواده و تربیت کودکان می کنند.

 یکی از قوانین جالب این کشور مرخصی ۴۸۰ روزه به پدر و مادر فرزندان همراه با حقوق میباشد. این تعداد روزهای مرخصی برای بچه ها میتواند بصورت مساوی بین انها تقسیم شود و یا با توافق هم روزها و ماههایی از سال با فرزندان خود باشند و حقوق دریافت کنند. کسانی که شهروندی کشور سوئد را دارا میباشند فرزندان ماهیانه مبلغ ۱۲۵۰ کرون تا سن ۱۸ سالگی دریافت خواهند کرد. همچنین تحصیل در تمام مقاطع تحصیلی مدرسه و دانشگاه رایگان خواهد بود.

مذهب مردم سوئد

با توجه به اینکه کشور سوئد کشوری غیر مذهبی است اما بیشتر مذاهب جهان در این کشور قرار دارند که دلیل آن احترام به حقوق همه است. مردم کشور سوئد در حدود 87 درصد دین پروتستان و کاتولیک است. 

ازادی بیان، ازادی مطبوعات و همچنین ازادی مذهب یکی از ارکانهای اصلی ازادی در قانون اساسی سوئد گنجانده شده است

دین اسلام یکی از بزرگترین مذاهب در کشور سوئد است. 

مهاجرت به سوئد

از اعیاد مذهبی این کشور می‌توان به عید پاک و کریسمس اشاره کرد.

مهاجرت به سوئد

شرایط اقتصادی سوئد

کشور سوئد یکی از مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپاست و از لحاظ معیشتی وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.اقتصاد این کشور بر پایه صادرات تولیدات و تجهیزات صنعتی، مهندسی صنایع، صادرات سنگ اهن و فراوردهای چوبی میباشد به صورت کلی سوئد کشوری وابسته به صادرات تولیدات صنعتی خود می‌باشد. لازم به ذکر است بخش زیادی از بودجه این کشور از درآمد های مالیاتی است

سوئد دارای یک اقتصاد آزاد است و امروزه صنایع فولاد، مهندسی، معدنی و خمیر کاغذ توسعه خوبی در سطح بین‌المللی در این کشور پیدا کرده‌اند و دارای قابلیت رقابت با سایر کشورها هستند. واحد پول این کشور کرون سوئد میباشد. هر ۹ کرون سوئد معادل یک دلار و هر ۱۱ کرون سوئد معادل یک یورو میباشد.

مهاجرت به سوئد

سوئد در لیست پیمان شینگن قرار دارد و با داشتن ویزای شینگن این کشور می‌توانید به سایر کشورهای عضو این پیمان سفر کنید.آخرین آماری که در خصوص مهاجرت به کشور سوئد به دست ما رسیده است به این صورت است که بخش های مرکزی و جنوبی انتخاب می شود.، بیشتر برای مهاجرت انتخاب می‌شود و یکی از دلایل مهم آن مساعد بودن آب‌وهوا به نسبت مناطق سردتر است.

هزینه زندگی در سوئد (ژانویه 2021)

مواد غذایی هزینه بازه قیمت
شیر 1 لیتری 1.02 € 7.77-12.15
وعده غذایی برای 2 نفر، رستوران متوسط 25 € 25-35
McMeal در McDonalds 12 € 12-13.5
کاپوچینو 3.35 € 2.43-3.89
کوکاکولا / پپسی (بطری 0.33 لیتر) 1.76 € 0.97-2.82
نان سفید تازه (500 گرم) 1.99 € 1.40-2.43
تخم مرغ (12 عدد) 2.56 € 1.94-3.21

بهترین شهرهای سوئد برای زندگی کدامند؟

سوئد به ۲۵ بخش تقسیم شده است که شامل شهرهای مختلف بزرگ و کوچک در حدود ۲۹۰ شهر میباشد. معروفترین شهرهای سوئد بترتیب وسعت و جمعیت عبارتند از استکهلم(پایتخت), گوتنبرگ، مالمو، اوپسالا، وستروس، اوربرو، لینشوپینگ، و….میباشد.

زندگی در این شهرهای دیدنی از قیمت مناسبی برخوردار است، البته بیشتر ایرانیان شهر استکهلم پایتخت سوئد را برای زندگی انتخاب می کنند. این شهر زیبا در بین 50 شهر برتر جهان برای زندگی است.آخرین آماری که در خصوص مهاجرت به کشور سوئد به دست ما رسیده است به این صورت است که بخش‌های مرکزی کشور سوئد بیشتر برای مهاجرت انتخاب می‌شود و یکی از دلایل مهم آن مساعد بودن آب‌وهوا به نسبت مناطق سردتر است.

نکات جالب و کاربردی در سوئد

برخی شرکتهای بین المللی سوئدی که شهرت بین المللی دارند عباتند از شرکتهای ماشین سازی Volvo, Scania, هواپیما سازی SAAB, صنایع بلبرینگ سازی SKF فولاد سازی SBAB, محصولات صنایع SECO, SANDVIK شرکتهای IKEA,H&m, و شرکتهای دیگر….

آلفرد نوبل مخترع و دانشمند معروف جهان، اهل سوئد است.

در سال 2012 یک بانوی ایرانی به نام لاله پورکریم، عنوان محبوب‌ترین و موفق‌ترین خواننده را در سوئد به خود اختصاص داد. به طوری که روزنامه معروف Dagens Nyheter از وی به عنوان ملکه موسیقی سوئد نام برد.

نزدیک به 200 سال است که کشور سوئد شاهد هیچ جنگی نبوده است و حتی در هر دو جنگ جهانی نیز اعلام بی طرفی کرد.

در سوئد کودکان از بیشترین حقوق اجتماعی برخوردارند.

سوئدی‌ها بیشترین میزان مصرف قهوه در دنیا را دارند. سوئدی‌ها همچنین مردمانی خجالتی هستند، اما وقتی مشروبات الکلی می‌خورند زیاد حرف می‌زنند و معاشرتی می‌شوند.