زندگی در صوفیه بلغارستان : راهنمای نهایی مهاجران

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

زندگی در صوفیه بلغارستان : صوفیا بزرگ می شود، ولی پیر نمی شود.

  با قدم زدن در خیابان های صوفیه بلغارستان، یکی از قدیمی ترین پایتخت های اروپا، می توانید از ساختمان ها و آثار باستانی دوران نوسنگی از 6000 تا 4000 سال قبل از میلاد تا امروز لذت ببرید. صوفیه دارای میراث تاریخی غنی است که در طول قرن ها انباشته شده است. این شهر توسط سزارها، ریحان، خان ها، سلاطین و پادشاهان اداره می شد. این شهر بیش از 7000 سال سابقه دارد، اما با موفقیت سنت را با سبک زندگی مدرنیستی و شهری ترکیب می کند. در سطرهای بعدی، موضوعاتی وجود دارد که در مورد آنها بحث خواهیم کرد:

  1. زندگی حرفه ای: کار در صوفیه
  2. گشت و گذار در صوفیه
  3. فرهنگ بلغارستان و شیوه زندگی
  4. زندگی در شهر: کارهای سرگرم کننده برای انجام در صوفیه
  5. هزینه زندگی در صوفیه بلغارستان
\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی
زندگی در صوفیه بلغارستان : راهنمای نهایی مهاجران

سرفصل مطالب زندگی در صوفیه بلغارستان : راهنمای نهایی مهاجران

زندگی حرفه ای: کار در صوفیه

بازار کار در صوفیه جذاب است و تعادل خوبی در هزینه های زندگی و اشباع تقاضا در بخش فناوری اطلاعات و خدمات ارائه می دهد. از آنجایی که صوفیه یک مرکز فناوری است، بازار متشکل از تعداد زیادی شرکت بین‌المللی است. اکوسیستم فناوری اطلاعات از شرکت‌های کوچک و بزرگ بین‌المللی و همچنین استارت‌آپ‌های محلی که فراتر از مرزهای کشور هستند، استقبال می‌کند. جدا از تابلوهای شغلی محبوب مانند LinkedIn یا Zaplata.bg، انواع تابلوهای شغلی خاص زبان نیز وجود دارد که برای مهاجران مانند مشاغل زبان اروپا مناسب است.

در مورد حقوق، حداقل دستمزد ناخالص ماهانه بلغارستان برابر با  BGN 970 (500 EUR) است که از اول ژانویه 2024 اعمال می شود. به آخرین بخش راهنمای ما، هزینه زندگی در صوفیه، بلغارستان مراجعه کنید تا ببینید که چگونه هزینه های روزانه مقایسه می شود. 

 

محبوب ترین مشاغل صوفیه
محبوب ترین مشاغل صوفیه

محبوب ترین مشاغل

صوفیه یک جواهر پنهان و مکانی عالی برای یافتن یک فرصت کوتاه مدت و بلند مدت برای توسعه شغلی است. بخش خدمات در حال رونق است و گسترش آن حول مدیریت فروش و حساب، بازاریابی دیجیتال و محتوا، خدمات مشتری، توسعه کسب و کار، فناوری اطلاعات و امور مالی است.

فرصت های کارآموزی با افزایش تقاضا برای متخصصان در حال نفوذ به بازار هستند و حضور قوی کارفرمایان بین المللی و متنوع نیروی محرکه آن است. انتقال از یک کارآموزی به یک شغل تمام وقت با همان کارفرما روز به روز بیشتر در کشور محبوب می شود و برخی از برنامه ها می توانند فرصت های بین المللی را ارائه دهند.

فرهنگ کار

با زندگی در صوفیه، متوجه خواهید شد که این مکان مکانی برای همه است. از دنیای شرکتی بسیار ساختاریافته آن در برخی از نام‌های بزرگ در صنعت فناوری اطلاعات، تولید و خدمات گرفته تا محیطی شبیه به دره سیلیکون استارت‌آپ در حال تغییر الگو. صوفیا یک مکان پرطرفدار برای شرکت‌های کوچک و متوسط، بین المللی و فضای Co-working است.

کد رفتار عمومی دفتر بسته به شرکت اعمال می شود، با ساعات کاری معمول از 9 تا 6 که می تواند بسته به بازاری که با سیاست های واضح تر کار از خانه ارائه می دهد، متفاوت باشد. مزایای اجتماعی بخش بزرگی از محیط کار برای جذب متخصصان است – از کارت های حمل و نقل عمومی و کارت های باشگاه گرفته تا بیمه درمانی اضافی، باز هم بسته به نوع کار متفاوت است.

گشت و گذار در صوفیه

حمل و نقل عمومی در صوفیه از اتوبوس و تراموا (تراموا) و همچنین متروی زیرزمینی تشکیل شده است. بلیط یک طرفه برای حمل و نقل عمومی در صوفیه 1.80 BGN هزینه دارد. همچنین می توانید بلیط روزانه، هفتگی، ماهانه و یک ساله را با قیمت های پایین ترخریداری کنید.

 

گشت و گذار در صوفیه
گشت و گذار در صوفیه

قطار زیر زمینی

چهار خط مترو در صوفیه وجود دارد که از M1 تا M4 شماره گذاری شده اند. خط M1 از ایستگاه مترو Slivnitsa تا ایستگاه مترو Business Park ادامه دارد. خط M2 از ایستگاه مترو ویتوشا از طریق ایستگاه مترو Obelya اجرا می شود. M3 از ایستگاه Gorna Banya تا ایستگاه Hadzhi Dimitar حرکت می کند. M4 از ایستگاه Obelya تا فرودگاه صوفیه حرکت می کند.

مترو صوفیه ترمینال 2 فرودگاه صوفیه را به مرکز شهر – ایستگاه مترو سردیکا – متصل می کند. این سفر حدود 20 دقیقه طول می کشد. مسافران می توانند خطوط مترو را در ایستگاه مترو سردیکا تغییر دهند و به ایستگاه اتوبوس مرکزی صوفیه و ایستگاه مرکزی راه آهن صوفیه سفر کنند. مترو صوفیه ترمینال 2 فرودگاه صوفیه را به ایستگاه اتوبوس جنوبی صوفیه نیز متصل می کند.

اتوبوس ها

علاوه بر اتوبوس های معمول روزانه، چهار خط اتوبوس شبانه وجود دارد که از نیمه شب تا ساعت 04:00 در شهر صوفیه کار می کنند. همه خطوط در مرکز شهر صوفیه در میدان الکساندر باتنبرگ قطع می شوند.

تاکسی ها

در محدوده شهر صوفیه حداکثر کرایه تاکسی زیر در هر کیلومتر تعیین شده است: تعرفه روز – 1.30 BGN  تعرفه شبانه – 1.60 BGN  تعرفه روز از ساعت 06:00 تا 22:00 و تعرفه یک شب از ساعت 22:00 تا 06:00 اعمال می شود. تعرفه ها بر روی یک برچسب روی شیشه جلوی خودرو نشان داده شده است. ضمناً در هر خودرو باید تابلویی با مشخصات تماس شرکت و کارت شناسایی راننده وجود داشته باشد.

Uber در بلغارستان کار نمی کند، اما در اینجا برخی از برنامه های تاکسی مفید دیگر وجود دارد:

زرد 333 بعد از میلاد: +359291119; +35924911108

تاکسی من: +359877721977

 

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

فرهنگ بلغارستان و شیوه زندگی

صوفیه که به طور رسمی در سال 1879 پایتخت اعلام شد، یک روستای باستانی است که توسعه چند سطحی آن را می توان در موزه ها و فضاهای باز دنبال کرد. نگاه التقاطی معماری شهری، با همزیستی تقریبا متناقض سبک های مختلف، برای برخی گیج کننده و برای برخی الهام بخش است.

گسترش سریع شهر در 30 سال گذشته منجر به تغییرات سریع و چشمگیری در زیرساخت ها شده است. صوفیه، اگرچه هنوز با چالش‌های زیادی (تعمیرات ناراحت‌کننده، ساختمان‌های قدیمی بدون پشتوانه، ترافیک و ناوگان اتومبیل رو به رشد روبه‌رو است) جذابیت و فرصت‌های اسرارآمیزی برای زندگی و سرمایه‌گذاری دارد که در هیچ شهر دیگری در بلغارستان بی‌نظیر است.

شبکه سازی

در حین زندگی در صوفیه اتفاقات زیادی می افتد، به خصوص اگر از وسایل حمل و نقل عمومی در شهر استفاده می کنید، می توانید چیزهای زیادی را کاوش کنید. یکی از مکان‌های بسیار زیادی که توصیه می‌کنیم، نوشیدن آبجو در مرکز شهر و لذت بردن از فضای جادویی است.

زندگی در صوفیه را می توان به خوبی با دوستان سپری کرد! رفتن به پیاده روی در باغ شهر – “تزار بوریس” یکی از رایج ترین مکان ها برای قرار گرفتن است.

اگر به دنبال پیوستن به یک رویداد محلی در شهر هستید، از صوفیه یا Go Guide Bulgaria بازدید کنید.

اگر دانشجوی تبادلی (اراسموس) هستید، با ESN Sofia تماس بگیرید و در مورد فعالیت هایی که برای دانشجویان مبادله ترتیب می دهند اطلاعات بیشتری کسب کنید.

رویدادهای اجتماعی و تعطیلات

بلغارها مردم شادی هستند و دوست دارند جشن بگیرند، بنابراین از تعطیلات زیاد در تقویم، از جمله روزهای نامگذاری متعدد، تعجب نکنید. بله، یک روز نام – معمولاً یک تعطیلات مبتنی بر مذهبی که با یک قدیس خاص مرتبط است – روز واسیلیوف (1 ژانویه)، روز بوگویاولنیه یا روز یوردانوف (6 ژانویه). از آنجایی که در بلغارستان اعتقاد بر این است که نام یک شخص می تواند شخصیت آنها را مشخص کند، جشن گرفتن از آنها مهم است. آن را به عنوان تولد دوم منهای هدایا در نظر بگیرید.

دیگر تعطیلات مهم عبارتند از:

  • سال نو (31 دسامبر) – جای تعجب نیست که یکی از مهم ترین سال های سال است. با این حال، برخی از سنت های بت پرست کنجکاو وجود دارد که این جشن را بسیار متفاوت از سایر کشورها می کند. به عنوان مثال، سوروکانه که شامل تزئین شاخه درخت کرنل با پاپ کورن و روبان است و هنگام خواندن شعر، پشت بستگان خود را بالش می زنید. خوشبختانه، بالشتک فقط توسط کوچکترین عضو خانواده انجام می شود. با این حال، اگر پد را در پشت به دست آورید، باید مقداری پول و آب نبات به کودک بدهید – همه اینها به نام یک سال جدید موفق.
  • 1 مارس یا بابا مارتا (مارتا بزرگ) – شروع بهار! این جشن با هدیه دادن یک مارتنیکا (دستبند بروش ساخته شده از آج قرمز و سفید) به دوستان و خانواده خود همراه با آرزوی سلامتی و عشق برگزار می شود.
  • 24 مه، روز الفبای سیریلیک – الفبای سیریلیک مایه افتخار است زیرا برای زبان بلغاری ساخته شده است. امروزه در روسیه، اوکراین، بلاروس و بسیاری از کشورهای دیگر استفاده می شود.
  • جشن دیگری که قابل ذکر است جشنواره کوکری است که در شهر پرنیک که تنها 35 کیلومتر با صوفیه فاصله دارد برگزار می شود. از نظر مفهومی تا حدودی شبیه به هالووین است – مردم برای تعقیب ارواح شیطانی لباس هیولا می پوشند. با این حال، آنها رقص می کنند، موسیقی می نوازند و البته مقدار زیادی غذای خوشمزه سرو می کنند. شما قطعا باید این تعطیلات را در حین زندگی در صوفیه تجربه کنید!

 

زندگی در شهر صوفیه
زندگی در شهر صوفیه

زندگی در شهر: کارهای سرگرم کننده برای انجام در صوفیه

مکان های غذایی

در روح هر پایتخت مدرن چندفرهنگی، رستوران‌های مضمونی از سراسر جهان و همچنین غذاهای تلفیقی مدرن یافت می‌شوند. همچنین تعداد زیادی میخانه، و همچنین انواع پیتزا فروشی های محبوب و مکان های فست فود وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی صوفیا

موقعیت جغرافیایی منحصربه‌فرد شهر از زمان‌های قدیم باعث می‌شود که این شهر توسط سه کوه – ویتوشا، لیولین و کوه‌های بالکان احاطه شده باشد.

ویتوشا

مروارید بی چون و چرای ویتوشا به دلیل نزدیکی، دسترسی آسان، جاذبه های طبیعی جالب و فرصت های ورزشی است. Vitosha را می توان با ماشین، وسایل نقلیه عمومی یا پیاده بازدید کرد. این یک فرصت منحصر به فرد برای اسکی و اسنوبورد بازان و همچنین یک پیاده روی تاریخی به بناهای فرهنگی شگفت انگیز است. ویتوشا سرشار از جذابیت های طبیعی است که از جمله آنها می توان به طولانی ترین غار بلغارستان – Duhlata، آبشار Boyanski و Zvercheto، Morenite و البته قله چالش برانگیز Cherni vrah اشاره کرد.

نزدیک ترین ساحل به صوفیا تنها حدود 3.5 ساعت فاصله دارد. در طول تابستان، سفرهای آخر هفته به ساحل و برگشت برای مردم ساکن صوفیه بسیار رایج است.

زندگی شبانه

از مناظر آرام و هوای صاف کوهستان، درست وارد چرخش زندگی شبانه شلوغ می شویم. صوفیه به خاطر ریتم مهمانی دیوانه وارش معروف است، که بر خلاف دیگر پایتخت های اروپایی، هر روز هفته می چرخد. با وجود ترجیحات موسیقی، این شهر همیشه چیزی برای ارائه به ساکنان و بازدیدکنندگان خود دارد. پیانو بارها، میخانه های انگلیسی، دیسکوها، دیسکوها و انواع موسسات موضوعی را می توان در صوفیه یافت که آن را به یکی از متنوع ترین مکان ها برای زندگی شبانه در اروپا تبدیل می کند. راحتی این است که بیشتر کلوپ های شبانه در مرکز شهر شلوغ هستند و می توان به راحتی با پای پیاده به آن ها دسترسی پیدا کرد.

در اینجا چند مکان پیشنهادی وجود دارد:

  • ترمینال کلوب 1 – درست در مرکز شهر صوفیه و با فضای داخلی منحصر به فرد الهام گرفته از موسیقی پاپ و آلترناتیو که بیشتر در آن پخش می شود.
  • بار پتاک – با نام “بار هفته” مورد علاقه همه در مکانی مخفی در قلب شهر واقع شده است. یک منطقه بیرونی، یک طبقه همکف بزرگ برای مهمانی، و یک منطقه خنک‌تر کوچکتر در طبقه دوم – این جایی است که می‌توانید از دوشنبه تا یکشنبه با جذاب‌ترین افراد شهر ملاقات کنید.
  • Tell Me Bar – باشگاهی برای هنرهای صوتی و تصویری. یک آهنربای رقص در زیر زمین نصب شده است. منتظر صدای تکنو جایگزین باشید.
  • Keva – یک بار موسیقی جایگزین دیگر با باغی بزرگ با دیوارهای پیچک که همه به آنجا می روند.
  • Carrusel – مکانی که همیشه به دنبال زیبایی التقاطی است و می یابد. متنوع، با ترکیبی منحصربه‌فرد از مهمانی‌های مفهومی مانند Shame، Social Time، مهمانی‌های هیپ‌هاپ All Eyez On You، قطار سول، آخر هفته‌ها با صدای الکترونیک – دیسکو، هاوس، فانک و الگوهای شیار، مهمانی‌های مد، و نمایش‌های کمدی.
  • یادگاری – روز و شب اینجا یک مکان خوب با موسیقی کمی بلندتر در ساعات پایانی است. این یک بار برای نوشیدن یک نوشیدنی قبل از رفتن به یک باشگاه انتخاب خوبی است.

موزه ها، تئاترها، گالری ها

اگر عاشق هنر هستید، قطعا صوفیه شهر رویایی شماست. تقریباً در هر گوشه شهر موزه ها، تئاترها و گالری ها را می توان یافت.

 ورزش ها

اگر اهل ورزش هستید، تعداد زیادی سالن بدنسازی، زمین بازی فوتبال، استودیوهای رقص و یوگا و غیره در سراسر شهر وجود دارد. اگر می خواهید استرس را از بین ببرید، می توانید این کار را در Next Level Club انجام دهید.

خريد كردن

بیش از 10 مرکز خرید و فروشگاه بزرگ در صوفیه وجود دارد که می توانید فروشگاه های زنجیره ای محبوب را در آنها پیدا کنید، اما اگر از طرفداران برندهای بزرگ نیستید و چیزی منحصر به فرد می خواهید، فقط باید به مرکز شهر بروید و مطمئناً پیدا خواهید کرد. چیزی که شما به دنبال آن هستید جدا از مراکز خرید بزرگ، مرکز سوفیا اوت لت یک جواهر پنهان برای عاشقان خرید است. کمی دورتر از مرکز شهر قرار دارد، اما مجموعه‌ای از فروشگاه‌های اوت‌لت با برندهای برتر دارد، بنابراین یک تاکسی بگیرید و آن را بررسی کنید.

برخی از توصیه‌های خرید آنلاین از سوی مردم محلی Grabo است که در آن پیشنهادات ویژه بی‌شماری از بسیاری از رستوران‌ها، کلوپ‌های ورزشی، رویدادهای فرهنگی، استودیوهای زیبایی و اسپا و غیره پیدا خواهید کرد.

 

هزینه زندگی در صوفیه
هزینه زندگی در صوفیه

هزینه زندگی در صوفیه بلغارستان

اجاره

متوسط قیمت اجاره در صوفیه  بسته به موقعیت محلی خانه از 1400 تا 2000 لوا متغیر است.

اجاره آپارتمان های یک اتاق در پایتخت 700-1200 BGN، آپارتمان های دو اتاقه – حدود 1400-1600 BGN ، آپارتمان های سه اتاق – 1600-2000 لوا و آپارتمان های چند اتاقه از 2000 BGN به بالا شروع می شوند. (هر یورو معادل 1.950 لوا).

خدمات رفاهی

  • متوسط قیمت خدمات اولیه (برق، گرمایش، آب، زباله) برای آپارتمان 85 متر مربعی 200 لوا
  • اینترنت (50 Mbps، داده نامحدود، کابل / ADSL) حدود 21 BGN است.

غذا و مواد غذایی

غذاها و زنجیره های مواد غذایی زیادی در صوفیه وجود دارد – هم محلی (Fantastiko) و هم بین المللی (Kaufland، LIDL، BILLA، و غیره). با این حال، اگر می‌خواهید به مردم محلی کمک کنید، فروشگاه‌های کوچک‌تر زیادی در دسترس هستند. ما به شما توصیه می کنیم از آنها خرید کنید – به آنها کمک خواهید کرد و طعم آن باورنکردنی است.

تقریباً هر محله دارای بازار مواد غذایی در فضای باز است که عمدتاً میوه و سبزیجات تازه دارد. از همسایگان خود برای نزدیکترین مورد بخواهید و از مواد فصلی تولیدکنندگان محلی لذت ببرید.

در اینجا تخمین ما از میزان هزینه ای که در طول زندگی در سوفیا برای خرید مواد غذایی به صورت هفتگی خواهید داشت، آمده است:

  • گوشت گوسفندی یک کیلو 24 لوا
  • نان تست یک بسته 2 لوا
  • تخمه مرغ شش عدد 3.8 لوا
  • پیاز، سیب زمینی از 1.5 لوا تا 2 لوا
  • سبزیجات هر بسته (شوید، جعفری، نعناع، پیازچه) یک لوا
  • برنج باسماتی یک کیلو از 6 تا 7 لوا
  • شیر یک لیتر 3 لوا
  • پنیر از 8 تا 20 لوا
  • گوشت مرغ یک کیلو 12 تا 15 لوا

مراقبت پزشکی

خدمات بهداشتی توسط کلینیک ها و بیمارستان های دولتی و خصوصی ارائه می شود. در مواقع اورژانسی، می توانید به هر بیمارستان دولتی مراجعه کنید و خدمات پزشکی رایگان دریافت کنید.

سخن آخر

آیا وسوسه شده اید که به صوفیا بیایید؟ چه کسی دوست ندارد مدتی را در مکانی با این همه فرهنگ، سرزندگی، طبیعت زیبا، مهم‌ترین فرصت‌های رو به رشد برای پیشرفت شغلی در زندگی مهاجرتی خود بگذرانید؟

بلغارستان مکان مناسبی برای کسی است که به دنبال یک سبک زندگی ارزان تر است اما ارزش زیادی از نظر سبک زندگی شاد دارد. صوفیه جایی است که با کمترین هزینه ، بیشترین کیفیت و لذت یک زندگی واقعی را احساس خواهید کرد.

برای اطلاع بیشتر می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. به امید دیدار شما خوبان در صوفیا هستیم.