مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک
مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک

فهرست مطالب مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک یکی از روش ها مهاجرت است که در سال های اخیر رشد بسیار بالایی داشته است. در ادامه به تمام سوالات شما در مورد مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک پاسخ میدهیم

مقدمه

کشور زیبای مجارستان با قرار گیری در اروپای شرقی -مرکزی با کشورهایی همچون اسلوواکی، صربستان، کروواسی و اتریش همسایه هست. زبان رسمی این کشور “مجارستانی” است و واحد پول رسمی آن “فورینت” است که اگر بخواهیم با دلا رمحاسبه کنیم براربر با ۰,۰۰۳۲ دلار آمریکا است.

برای افرادی که قصد مهاجرت به  مجارستان از طریق خرید ملک را دارند دانستن این موارد بسیار مهم است. این کشور عضو ناتو، اتحادیه اروپا ، سازمان همکاری و توسعه اقتصادی که دارای ۳۵ عضو می باشد و اعضای آن متعهد به اصول دموکراسی و اقتصاد آزاد و منطقه شینگن هستند.
 مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک یکی از راه های بدست آوردن اقامت این کشور می باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک

اخذ اقامت مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک یکی از روش های سرمایه گذاری و دریافت تابعیت این کشور است. این کشور مانند کشور بلغارستان عضو اتحادیه اروپا است و شما با دریافت اقامت مجارستان قادر خواهید بود به تمام کشور های این عضو بدون داشتن ویزا سفر کنید.
مجارستان در مقایسه با سایر کشورهای اتحادیه اروپا از لحاظ هزینه زندگی و هزینه های دریافت اقامت ارزان تر می باشد. همچنین پایتخت مجارستان شهر بوداپست است و سالیانه توریست های فراوانی از این شهر بازدید می کنند؛ که سبب شده خرید ملک در مجارستان و شهر بوداپست نسبت به سایر شهرهای مجارستان متقاضی بیشتری داشته باشد.

در بدو ورود اقامت شما در کشور مجارستان 2 ساله است و شما باید پس از دو سال تمدید کرده و بعد از آن در سال 5 سال اقامت دائم را دریافت کنید.

شما می توانید پس از گذشت 8 سال تابعیت این کشور را دریافت کنید.

در حال حاضر افرادی که پاسپورت مجارستان را دارند  این امکان را دارند که به ۹۱ کشور بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنید.

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک

خرید خانه در مجارستان و سرمایه گذاری

سیاست های جذب  سرمایه گذار در چند سال اخیر در کشور مجارستان سبب شده یکی از اصلی ترین گزینه ها برای اخذ مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک است.

در سال 2019 کشور مجارستان رتبه دوم در کسب و کار جهانی را کسب کرده است.

موقعیت جغرافیایی خوب، سیستم مالی مناسب برای سرمایه گذاری از ویژگی های مناسب و تاثیر گذار در جذب مهاجرین است.

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در کشور مجارستان کم ریسک ترین روش سرمایه گذاری است به همین دلیل در سال های اخیر رشد چشم گیری داشته است

شهر بوداپست مجارستان از لحاظ بازار املاک از رونق خوبی برخوردار است

واجدین شرایط خرید زمین در مجارستان

خرید ملک در مجارستان نسبت به سال های گذشته بسیار راحت تر شده و افراد بسیاری از طریق خرید ملک در مجارستان و اقامت دریافت می کنند. البته دولت مجارستان محدودیت هایی برای خریداران دارد که همین موضوع کمی انگیزه را برای سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در مجارستان را کم می کند.
بنابراین مهاجران و سرمایه گذاران خارجی در مجارستان مجاز به خرید خانه های شهری یا مسکونی می باشند و بازار املاک روستایی مختص خرید و فروش شهروندان مجارستانی است.

برای خرید ملک در قدم اول شما باید مجوز از ناحیه دریافت کنید که این کار 6 هفته زمان می برد. البته این مجوز مخصوص افرادی است که خارج از اتحادیه اروپا هستند و قصد خرید ملک را دارند.

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت به مجارستان از طریق خرید ملک در بوداپست

حداقل قیمت برای خرید ملک در بوداپست مبلغ 60000€ (یورو) می باشد. متقاضی باید هزینه های دیگری را حین خرید خانه در بوداپست بپردازد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

هزینه خرید تمبر: 4%

هزینه وکیل: 1.5%

هزینه مشاور املاک: 2%

هزینه اجاره خانه ها در بوداپست معمولا بین 7% تا 8% از قیمت خانه می باشد. متقاضیان می توانند برای سال اول از کنسولگری ویزا دریافت کرده و به این کشور مهاجرت نمایند. این ویزا بعد از 30 روز ورود به محدوده شنگن معتبر می باشد. در سال دوم فرد باید در شغلی مشغول به کار شود. قرارداد کاری را ارائه دهد. همچنین فرد باید اجاره نامه مکان سکونت خود را ارائه دهد.

از آنجایی که خرید ملک در کشورهای خارجی دارای یک فرایند حقوقی پیچیده است، باید از وکلای خبره موسسات مهاجرت معتبر مشورت گرفت در این زمینه کارشناسان مجموعه کارسازان آریان پارس قدم به قدم کنار شما هستند.  وکیل شخص سرمایه گذار برای خرید ملک در مجارستان باید تمام اسناد لازم را تهیه کرده و به دادگاه ثبت تحویل می دهد.

مهاجرت مجارستان از طریق خرید ملک

مهاجرت با قیمت متوسط به مجارستان

جهت اخذ اقامت مجارستارستان از طریق خرید ملک باید در نظر گرفته شود که با خرید هر ملکی و با هر قیمتی نمی توان به اقامت کشور مجارستان دست یافت و برای این امر محدودیت وجود دارد. به طور کلی برای خرید ملک و اخذ اقامت از این طریق باید مبلغ 200000 یورو برای خرید خانه در نظر گرفته شود تا آثار اقامتی در پی داشته باشد.

همانطور که در مقالات پیشین گفته شده هزینه های زندگی در مجارستان پایین است؛ به نحوی  که در مقایسه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا قیمت ملاک در این کشور کمتر می باشد. این کشور بین سال های ۲۰۰۰تا ۲۰۰۸ در بخش املاک رشد بالایی نداشته است و تقریبا املاک این کشور با ارزش املاک کشوری مانند کرواسی برابری می کند.  همچنین در مقایسه ارزش ملک مجارستان با قیمت املاک در اتریش تفاوت زیادسی وجود دارد و ارزش املاک در اتریش بسیار بالا است. بنابراین اگر شما از آن دسته افرادی هستید که تمکن مالی بالایی ندارید نمی خواهید برای خرید املاک، هزینه بالایی را بپردازید این روش بهترین انتخاب است.

نرخ مصادره اموال در مجارستان

نرخ مصادره اموال در واقعه گواهی است که تضمین می کند شما از تمکن مالی برخوردار هستید. محاسبه این عدد باید بین 1 الی 7 باشد، البته پایین بودن این عدد امتیاز بیشتری برای شما دارد.

مراحل خرید ملک در مجارستان

  1. با انتخاب ملک، مذاکره هم برای خرید آن شروع می شود.
  2. باید یک وکیل برای انتقال ملک حضورداشته باشد. این وکیل نه تنها خریدار بلکه فروشنده را نیز راهنمایی و مشاوره می دهد.
  3. هنگامی که توافق بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد، وکیل روند تایید اعتبار دولت محلی را آغاز می کند
  4. ارزش ملک همیشه در حال تغییر هست بنابراین باید تمام مراحل را در زمان کوتاهی انجام داد و از به تاخیر انداختن بستن قرارداد اجتناب کرد.
  1. هنگامی که صحت اطلاعات ملک استعلام شود، قرارداد خرید توسط وکیل تهیه شده که برای انتقال مالکیت ضروری است.
  2. در این مرحله یک جلسه بین فروشنده، خریدار و وکیل برگزار می گردد، که در آن قرارداد در حضور طرفین و نماینده دفتر املاک و مستغلات امضا می شود. در ابتدا باید خریدار ۱۰ درصد از قیمت توافق شده را به عنوان پیش پرداخت (سپرده) پرداخت نماید.
  3. پس از امضای قرارداد، خریدار باید هزینه های وکالت را پرداخت کند. قرارداد خرید باید ظرف ۳۰ روز پس از امضاء به اداره ثبت احوال مجاز ارسال گردد.
  4. به دلیل فرایند دریافت مجوز، بستن قرارداد معمولا ۶۰ تا ۹۰ روز پس از اولین امضای قرارداد خرید انجام می شود.
  5. خریدار باید بلافاصله پس از دریافت اجازه خرید از دفتر اداری، فروشنده را مطلع کند. بستن قرارداد معمولا ظرف یک هفته انجام می شود.
  6. مهمترین گام زمانی است که خریدار و فروشنده بسته شدن قرارداد را اعلام می کنند. در این قرارداد قید شده است که قیمت خرید به صورت کامل پرداخت شده و مالکیت انتقال یافته است. پس از بستن این قرارداد خریدار مالک املاک خریداری شده می شود. البته ثبت نهایی حقوق مالکیت حدود شش ماه طول می کشد
  7.  

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *