اقامت تحصیلی در بلغارستان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

اقامت تحصیلی در بلغارستان

اقامت تحصیلی بلغارستان
اقامت تحصیلی بلغارستان

فهرست مطالب اقامت تحصیلی در بلغارستان

تحصیل پزشکی در بلغارستان

بلغارستان یکی از کشورهای مهم با تاریخچه طولانی در زمینه پزشکی است که دانشگاه‌های پزشکی متعددی در آن وجود دارد. دانشجویان برای ادامه تحصیل پزشکی در بلغارستان باید به زبان انگلیسی یا بلغاری تسلط داشته باشند. هر ساله تعداد زیادی متقاضی از طریق پذیرش دانشگاه های بلغارستان درخواست اقامت تحصیلی بلغارستان را دارند و از این مسیر در یک کشور خارجی ادامه تحصیل می دهند. اگر شما نیز متقاضی ادامه تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه های معتبر بلغارستان هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

شرایط پذیرش در دانشگاه پزشکی بلغارستان

شرایط پذیرش تحصیل پزشکی در بلغارستان بین دانشگاه های مختلف این کشور و با توجه به دوره‌ای که دانشجو برای آن اپلای می شود متفاوت می باشد. پذیرش در بیشتر دانشگاه های این کشور بر اساس مستندات فایل درخواست بدون آزمون ورودی انجام می شود. شرایط پذیرش در دانشگاه های بلغارستان شامل موارد زیر است:

  • دارا بودن مدرک دیپلم یا معادل آن که برای تحصیل در رشته های پزشکی عمومی، داروسازی و دندانپزشکی دانشجو باید در دروس شیمی و زیست حداقل 62 درصد نمره را کسب نموده باشد.
  • برای تحصیل در رشته های مامایی و پرستاری باید دانشجو 62 درصد نمره در درس بیولوژی را کسب کرده باشد.
  • ارائه گواهی سلامت و سوابق پزشکی متقاضی
  • گواهی تمکن مالی برای تامین هزینه های زندگی و شهریه دانشگاه
  • ارائه بیمه نامه
  • تسلط کافی دانشجو به زبان انگلیسی یا بلغاری

دانشجویانی که به زبان بلغاری یا انگلیسی تسلط ندارند؛ ولی قصد اقامت تحصیلی بلغارستان را دارند می توانند برای آماده سازی زبان مربوطه یک سال مقدماتی را در دانشگاه های این کشور بگذرانند تا بتوانند از سوی دانشگاه پذیرش شوند.

شرایط تحصیل پزشکی در بلغارستان

دانشجویان برای تحصیل در پزشکی دانشگاه های بلغارستان باید یک دوره شش ساله تحصیلی را بگذرانند تا مدرک پزشکی معتبر به آن‌ها اعطا شود. طی دوره های پزشکی دانشجویان دروسی شامل زیست شناسی، زیست شیمی، فیزیولوژی، آناتومی و میکروبیولوژی را مطالعه می کنند. در دانشگاه های پزشکی علاوه بر آموزش پزشکی، دوره‌های تحصیلی رشته های دندانپزشکی، داروسازی، مامایی، پرستاری و دامپزشکی نیز برای دانشجویان برگزار می شود.

معرفی دانشگاه های پزشکی بلغارستان

بلغارستان بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی یک کشور ناشناخته یا کمتر شناخته شده از لحاظ تحصیلی است؛ بنابراین دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی در بلغارستان هستند باید به طور دقیق با شرایط پذیرش و تحصیل و قوانین و مقررات تحصیل در این کشور آشنا شوند. شناخت کافی در مورد دانشگاه‌های بلغارستان مورد تایید وزارت بهداشت ایران از فاکتورهای مهم قبل از پذیرش در یکی از دانشگاه های این کشور می باشد. بر این اساس فقط دانشگاه پزشکی صوفیه در سال تحصیلی 2024- 2025 از سوی ایران دانشگاه معتبر در بلغارستان معرفی شده است.

این دانشگاه در مرکز شهر صوفیه پایتخت بلغارستان قرار دارد بنای ساختمان دانشگاه قدمت بالایی داشته و از دانشگاه های قدیمی این شهر محسوب می شود. آغاز سال تحصیلی دانشگاه صوفیه در ماه اکتبر است و هزینه یک سال تحصیل در آن حدود 8000 یورو بر آورد می شود.

از 5 دانشگاه کشور بلغارستان که در رشته های پزشکی در آن تدریس می شود 4 دانشگاه دروس پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. مهم ترین دانشگاه ها برای اخذ اقامت تحصیلی بلغارستان شامل موارد زیر است:

اقامت تحصیلی بلغارستان
  • دانشگاه علوم پزشکی صوفیه
  • دانشگاه آموزش پزشکی پلون
  • دانشگاه پزشکی پلوودیو
  • دانشگاه علوم پزشکی وارنا
  • دانشکده پزشکی دانشگاه تراکیا، استارا زاگورا
\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

مزایای تحصیل پزشکی در بلغارستان

  • بلغارستان در زمینه پزشکی اعتبار بالایی دارد.
  • مدرک پزشکی دانشگاه های پزشکی بلغارستان از نظر سازمان بهداشت جهانی تایید شده است.
  • دانشجویان پزشکی با ارائه مدرک پزشکی دانشگاه های بلغارستان در تمام دنیا ارزش دارند.
  • با تحصیل پزشکی در بلغارستان دانشجویان می توانند هزینه های تحصیل را در دو قسط پرداخت کنند.
  • مهم‌ترین مزیت اقامت تحصیلی بلغارستان مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در این کشور است.
  • در دانشگاه های پزشکی بلغارستان برنامه های تحصیلی در سطح جهانی برگزار می شود.
  • اساتید آموزش پزشکی در بلغارستان تجربه خوبی در تدریس دروس پزشکی دارند.
  • این دانشگاه ها خوابگاه هایی را به دانشجویان ارائه می دهند.
  • سمینارها و کنفرانس های بین المللی که دانشگاه های پزشکی بلغارستان برگزار می شوند باعث دیده شدن این دانشگاه ها در سراسر جهان می شود.
  • زیرساخت های آزمایشگاه های دانشگاه های پزشکی این کشور بسیار مدرن و پیشرفته هستند.
  • در کشور بلغارستان و دانشگاه های آن دانش عملی همانند آموزش نظری اهمیت ویژه‌ای دارد.
  • برای اخذ پذیرش و اقامت تحصیلی بلغارستان نیازی به آزمون ورودی نیست.

دانشجویان بین المللی که در بلغارستان در رشته های پزشکی تحصیل می کنند بعد از فارغ التحصیلی می توانند به فرصت های شغلی خاصی در حوزه بهداشت و درمان در این کشور دسترسی داشته باشند. البته افرادی که قصد دارند در بلغارستان به کار طبابت یا هر حرفه‌ای دیگر مشغول شوند باید بتوانند به زبان محلی این کشور یعنی زبان بلغاری صحبت کنند.

 در حال حاضر در بیشتر کشورهای اروپایی جمعیت سالمند رو به افزایش است و این کشورها به شدت نیازمند کادر درمان و پزشکان متخصص در رشته های مختلفی هستند. از این رو فارغ التحصیلان رشته های پزشکی از دانشگاه های بلغارستان می توانند بعد از گذراندن دوره کارآموزی امکان کار در مراکز درمانی و بیمارستان های این کشور را خواهند داشت.

حرفه های پزشکی از مشاغل پردرآمد کشور بلغارستان به شمار می روند و بسته به سابقه کار فارغ التحصیلان و محل کار آن‌ها می تواند میزان این درآمد متفاوت باشد. به طور میانگین در بلغارستان حقوق پزشکان بر حسب واحد پول این کشور در ماه حدود 8000 لف یا 4000 یورو است.

کشور بلغارستان دارای دانشگاه های برجسته ای در زمینه آموزش پزشکی و رشته های مرتبط است که برنامه های تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. این دانشگاه ها یک محیط پویای آموزشی و بین المللی را برای دانشجویان فراهم می کنند که شامل آموزش دروس به زبان انگلیسی، امکانات عالی اقامتی در خوابگاه دانشگاه ها و برگزاری دوره های کارورزی و ارتباط مستقیم با بیماران می باشد. در این مقاله به طور مختصر در مورد شرایط پذیرش و تحصیل پزشکی در بلغارستان صحبت کردیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *