ثبت شرکت در عمان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

ثبت شرکت در عمان

فهرست مطالب ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان

به دلیل شرایط مناسب کشور عمان و موقعیت عالی که این کشور دارد، بسیاری از افراد برای ثبت شرکت در آن اقدام می کنند و اقامت عمان از طریق ثبت شرکت را هم دریافت خواهند کرد. ثبت شرکت در عمان تحت نظارت وزارت تجارت و صنایع این کشور انجام خواهد شد. برای ایجاد یک شرکت در کشور عمان لازم است تا مراحل مختلفی طی شود. اسناد و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در این کشور باید کامل باشند و هزینه های لازم پراخت شوند.

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

پس از آماده سازی مدارک، آن ها مورد بررسی قرار می گیرند و با تایید شدن مدارک شرکت شما به ثبت خواهد رسید. اما شما پس از گرفتن گواهینامه ها و سایر مجوزهای قانونی می توانید به فعالیت بپردازید. در ادامه مطالب بیشتری درباره چگونگی ثبت شرکت در عمان و مزایای آن بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

دریافت اقامت عمان با ثبت شرکت در این کشور

یکی از سوالاتی که برای اغلب افراد پیش می آید این است که آیا می توانند از طریق ثبت شرکت در کشور عمان اقامت این کشور را دریافت کنند؟ بهتر است بدانید که اقامت عمان از طریق ثبت شرکت به مدت دو سال برای فرد و خانواده او امکان پذیر است. البته می توان این اقامت موقت را مجددا تمدید کرد. گاهی افراد برای دریافت ویزا یا ادامه فعالیت خود در عمان با محدودیت هایی مواجه می شوند؛ به عنوان مثال عدم فعالیت مناسب شرکت می تواند مانع از اقامت مجدد افراد در این کشور باشد.

عمان قوانین سختی برای دادن پاسپورت به متقاضیان در نظر گرفته است و هنوز افراد این امکان را ندارند که اقامت دائم خود را از طریق ثبت شرکت اخذ کنند.

وضعیت تجارت و اقتصاد عمان

کشور عمان از جمله کشورهایی به شمار می رود که از نظر اقتصادی و تجارت از موقعیت خوبی برخوردار است. منابع نفتی و صادرات نفت به دیگر کشورها، توسعه ساخت و ساز، جاذبه های گردشگری، موقعیت جغرافیایی و… در این کشور از عواملی هستند که سبب می شوند، عمان بهترین کشور برای شروع فعالیت های تجاری باشد. متقاضیان می توانند با ثبت شرکت در عمان موفقیت زیادی به دست آورند و از این طریق به سود قابل توجهی برسند.

ثبت شرکت در مناطق آزاد تجاری عمان

در کشور عمان مناطق آزادی وجود دارد که به دلیل مزایا و شرایط مناسبی که دارند، بهترین مکان برای ثبت شرکت محسوب می شوند. افرادی که در مناطق آزاد کشور عمان شرکت خود را ثبت می کنند، می توانند از پرداخت مالیات معاف شوند و عوارض گمرگی پرداخت نکنند. در این منطقه سرمایه گذاران محدودیتی برای فعالیت های تجاری و اقتصادی خود ندارند. ثبت شرکت در مناطق آزاد برای شرکت هایی با کسب و کارهای پر طرفدار و سرمایه گذاری های کلان مناسب است.

از جمله مناطق آزاد کشور عمان که برای ثبت شرکت بسیار مورد توجه قرار گرفته اند، می توانیم به منطقه صلاله، منطقه صحار و منطقه المزیونه اشاره کنیم. 

ثبت شرکت در عمان چه شرایطی دارد؟

شرایط مختلفی برای ثبت شرکت در عمان وجود دارد که تنها در صورت داشتن این شرایط می توانید در عمان شرکت خود را ثبت کنید و اقامت عمان از طریق ثبت شرکت را دریافت نمایید. در زیر این شرایط را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی در مورد شرایط ثبت شرکت در کشور عمان می توانید از موسسه مهاجرتی معتبری کمک بگیرید.

  • یکی از شرایطی که برای ثبت شرکت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، دارا بودن تمامی مدارک مورد نیاز است. شما باید بتوانید تمامی مدارک و اسناد لازم برای ثبت شرکت را به طور کامل آماده کنید و آن ها را همراه با تاییدیه هزینه های پرداخت شده ارائه دهید.
  • یکی دیگر از شرایطی که برای ثبت شرکت در عمان باید رعایت کنید، انتخاب اسمی مناسب و مطابق با قوانین این کشور است. شما باید اسمی عربی و متناسب با فرهنگ کشور عمان انتخاب کنید. اسم انتخابی شما نباید کنایه آمیز باشد. نمی توانید برای شرکت خود در کشور عمان از نام شهر یا کشور دیگری استفاده کنید. استفاده از نام های تکراری برای شرکت ممکن نیست.
  • از دیگر شرایطی که برای ثبت شرکت در عمان وجود دارد، شرط سنی است. معمولا متقاضیان ثبت شرکت در عمان درباره شرایط سنی سوالات زیادی می پرسند. باید بدانید کسانی که سن آن ها بیشتر از 18 سال است، این امکان را دارند که در عمان شرکت خود را ثبت کنند و به فعالیت های تجاری و اقتصادی بپردازند.
  • یکی از شرایطی که قبلا برای ثبت شرکت در عمان وجود داشت، این بود که افراد باید حتما به کمک یک کفیل تجاری کار ثبت شرکت خود را انجام می دادند. اما اکنون افراد می توانند مالکیت صد درصدی شرکتشان را داشته باشند و دیگر نیازی به کفیل ندارند.

انواع ثبت شرکت در کشور عمان

شما در کشور عمان می توانید برای ثبت انواع مختلفی از شرکت ها اقدام نمایید و اقامت عمان از طریق ثبت شرکت هم دریافت کنید. در زیر شما را با انواع شرکت هایی که می توانید در عمان به ثبت برسانید، آشنا می کنیم.

  • شرکت سهامی عام:

شرکت سهامی عام به این گونه است که برای تعداد سهام داران آن محدودیتی وجود ندارد. مسئولیت سهام داران در این نوع شرکت وابسته به میزان سهام آن ها است.

  • شرکت سهامی خاص:

در این نوع شرکت برای تعداد سهام داران با محدودیت مواجه خواهید بود. مسوئلیت سهامداران در شرکت سهامی خاص بستگی به میزان مبلغی دارد که در شرکت سرمایه گذاری کرده اند.

  • شرکت مسئولیت محدود:

مسئولیت سهام داران در این نوع شرکت ها به میزان سرمایه گذاری آن ها بستگی دارد. اگر قصد راه اندازی فعالیت تجاری کوچکی را دارید، این شرکت برای شما مناسب خواهد بود.

  • شرکت تضامنی:

در این شرکت سهامداران با توجه به میزان سرمایه گذاری خود مسئولیت برعهده خواهند داشت.

نتیجه گیری

اما به طور کلی شرکت ثبت شده در عمان می تواند دارای درجه های مختلفی باشد. درجه ممتاز بالاترین درجه و در جه 4 پایین ترین درجه برای شرکت ثبت شده در عمان است و این به نوع فعالیت و کسب و کار شما بستگی دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *