اقامت عمان از طریق کاریابی

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

اقامت عمان از طریق کاریابی

اقامت-عمان-از-طریق-کاریابی
اقامت-عمان-از-طریق-کاریابی

فهرست مطالب اقامت عمان از طریق کاریابی

 اقامت عمان از طریق کاریابی؛ کاریابی عمان از طریق سایت و اپلیکیشن، اخذ اقامت از طریق کاریابی توسط موسسه kap برای تمام رشته ها، مزایا و معایب کار در عمان

کاریابی در عمان

عمان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس است که ایرانیان زیادی با هدف زندگی، کار یا مسافرت اقدام به اخذ ویزا می کنند. یکی از روش های دریافت ویزا درخواست اقامت عمان از طریق کاریابی است. این کشور درحال پیشرفت بوده و به همین دلیل نیازمند نیروی کار در مشاغل مختلف بوده و به شدت مشتاق جذب نیروی کار از سار کشورها می باشد.

موسسه kap به متقاضیان کار در عمان برای پیدا کردن کار در این کشور و اخذ اقامت از طریق کاریابی کمک شایانی می کند؛ در ادامه به صورت مفصل در مورد کاریابی عمان، میزان حقوق و دستمزد و بیشترین مشاغلی که ایرانیان در عمان به آن اشتغال دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه اقامت عمان از طریق کاریابی برای ایرانیان

دریافت اقامت کاری و مهاجرت به عمان نیاز به زمان طولانی نیست و در صورتی که متقاضی شرایط لازم را داشته باشد در مدت کوتاهی این ویزا برای متقاضی صادر می شود. از مهم‌ترین شرایط اقامت از طریق کاریابی در عمان داشتن پیشنهاد کاری، شرایط سنی 21 تا 60 سال، حرفه‌ای بودن و داشتن تخصص در زمینه کاری موردنظر و تسلط به زبان عربی یا انگلیسی است.

برای داشتن کارفرمای عمانی باید رزومه قوی و حرفه‌ای جمع آوری کنید تا بتوانید از سوی کارفرمایان دعوتنامه دریافت نمایید. در صورتی که کارفرما با استخدام موافقت کرد باید برای دریافت تاییدیه استخدام به اداره کار و امور اجتماعی مراجعه کرد. فرآیند اخذ اقامت از طریق کاریابی بعد از دریافت دعوتنامه یک تا دو ماه زمان می برد.

کشور عمان برای استخدام اتباع خارجی سیاست های خاصی را تعیین نموده که باعث ایجاد محدودیت هایی برای متقاضیان خارجی شده است. طبق این سیاست ها کارفرمایان خارجی باید ابتدا شهروندان عمانی را استخدام کنند و در صوری که نیروی کار ماهر پیدا نشود، کارفرمای عمانی می تواند متقاضی خارجی را استخدام نماید.

مشاغلی برای ایرانیان در عمان

یکی از کشورهای مناسب برای ایرانیان، عمان است. در ایران کشور مشاغلی ایجاد شده که برای آن ها نیروی کار کافی وجود دارد؛ بنابراین این کشور با کمبود نیروی کار مواجه بوده و می توان با داشتن شرایطی خاص اقدام به درخواست اقامت از طریق کاریابی کرد. برخی از مهم ترین مشاغلی که ایرانیان در کشور عمان می توانند در آن‌ها مشغول شوند شامل رشته‌های علوم پزشکی، داروساز، جوشکاری صنعتی و فناوری اطلاعات است.

 از سایر رشته های مورد نیاز برای فرصت اشتغال در عمان می توان به نفت و گاز، کامپیوتر، خدمات صنعتی و ساختمانی، معلمی، برقکار، دندان پزشکی، رادیولوژیست، متخصص ارولوژی، متخصص پوست، فیزیوتراپ، متخصص زنان، پرستار، مدیریت پروژه، نجار، مکانیک، طراح دکوراسیون و مهندس صنایع اشاره کرد.

مزایای مهاجرت کاری و کاریابی عمان

هر فرد تحصیلکرده ای با داشتن تخصص در مشاغل مذکور می تواند در عمان فرصت شغلی مناسبی به دست آورد؛ ولی قبل از اقدام به اخذ ویزای این کشور باید در مورد شغل مورد نظر در اینترنت جستجو کنید. برای مثال اگر می خواهید به عنوان مهندس صنایع درخواست کار بدهید می توانید عبارت کار مهندسان در عمان را سرچ کنید تا اطلاعات بیشتری درباره نحوه این شغل در کشور عمان و مزایا و معایب آن به دست آورید.

به طور کلی در عمان برای بیشتر رشته ها بازار کار مناسبی وجود دارد و دستمزدها به ریال یا دلار پرداخت می شود و فرد شاغل به درآمد بسیار بالایی دست می یابد. همچنین عدم نیاز به ارائه مدرک زبان، مجاورت با ایران و فرآیند کوتاه بری اخذ ویزای کار از دیگر مزایای مهاجرت و اقامت از طریق کاریابی در عمان می باشد.

معایب مهاجرت کاری و کاریابی عمان

زندگی و کار در هر کشوری می تواند مزایا و معایبی به همراه داشته باشد و عمان نیز به عنوان یک کشور مهاجر پذیر و نیازمند درخواست نیروی کار از لحاظ شرایط زندگی و کار معایب و مزایایی دارد. اگر به عنوان نیروی کار به عمان اعزام می شوید باید ابتدا شرایط شغل موردنظر را در این کشور مورد بررسی قرار دهید؛ برای مثال باید بدانید وظایف آرایشگران در عمان چیست و چه کاری انجام می دهند و از مزیت ها و معایب این شغل مطلع باشید. در ادامه به بیان برخی از معایب اقامت عمان از طریق کاریابی می پردازیم.

عدم اخذ اقامت دائم عمان

هنگامی که از طریق کاریابی عمان قصد مهاجرت به این کشور را دارید باید بدانید که مدت اعتبار ویزای عمان یک تا 2 سال است و برای تمدید آن باید متقاضی بتواند یک کارفرما پیدا کند. به همین دلیل برای متقاضیان خارجی دریافت اقامت عمان از طریق کاریابی سخت است.

عدم همراه داشتن خانواده

متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کار عمان شده اند در صورتی که حقوق ماهیانه آن‌ها از 500 ریال کمتر باشد نمی توانند خانواده را همراه خود به این کشور ببرند.

عدم‌ حمایت مالی کارفرما از همراهان متقاضی

در مهاجرت به کشورهای اروپایی هنگامی که متقاضی پیشنهاد کاری دریافت می کند، همراهان او از همه حقوق شهروندی مثل حق کار و تحصیل رایگان برخوردار می شوند؛ در حالی که هنگام اخذ اقامت از طریق کاریابی در عمان خانواده و همراهان متقاضی از طرف کارفرما هیچ گونه حمایت مالی نمی شوند و تمام هزینه ها بر عهده متقاضی است.

حقوق و دستمزد کار در عمان

با توجه به اینکه متقاضی چه مدرک دانشگاهی یا تخصصی داشته باشد و چه فرصت شغلی به وی پیشنهاد شده باشد می‌تواند درآمد ماهیانه متفاوتی دریافت کند. البته ارزش پول عمان از پول ایران بیشتر است؛ بنابراین با اخذ اقامت در عمان از طریق کاریابی متقاضی می تواند به درآمد قابل توجهی برسد.

در حال حاضر میانگین حقوق و دستمزد کار در عمان برای ایرانیان حدود 1780 ریال برآورده می شود.

میزان حداقل حقوق دریافتی ماهیانه در عمان 450 ریال عمان و حداکثر درآمد ماهیانه 7900 ریال عمان است. افرادی که به عنوان متخصص موفق به دریافت ویزای اقامت از طریق کاریابی در عمان می‌شوند حداکثر حقوق را دریافت می کنند. همچنین در عمان شغل‌های حوزه پزشکی دارای حقوق و مزایای بالایی هستند و سابقه کار و تخصص نیز روی میزان حقوق در عمان تاثیرگذار است.

جمع بندی

عمان یک کشور مناسب برای دریافت اقامت از طریق کاریابی است که افراد با توجه به مدرک و تخصص خود می توانند اقدام به اخذ ویزای کاریابی در عمان کنند. برای مهاجرت به عمان باید افراد دارای شرایط ویژه‌ای باشند و مدارک و اسنادی را جمع آوری نمایند. مهم‌تر از همه متقاضی باید ابتدا از سوی کارفرمای عمانی پیشنهاد کاری دریافت کند.

بهترین روش در ایران برای اخذ اقامت در عمان از طریق کاریابی ارائه رزومه کاری قوی و اطلاعات دقیق به موسسات کاریابی معتبر است. موسسه kap یک مجموعه معتبر در حوزه کاریابی در عمان است که می تواند برای تمام رشته ها در این کشور فرصت شغلی پیدا کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *