راه اندازی کسب و کار در عمان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

راه اندازی کسب و کار در عمان

فهرست مطالب راه اندازی کسب و کار در عمان

راه اندازی کسب و کار در عمان

در دنیای امروزی، تجارت یکی از اصلی ترین راه های کسب درآمد و همچنین ایجاد فرصت های شغلی بیشتر در سراسر جهان به شمار می رود. در حال حاضر منطقه خاورمیانه برخلاف گذشته برای راه اندازی یک استارتاپ یا کسب و کار، بستری مناسب محسوب می شوند. کشورهایی مانند عمان هرچند که تا چندین دهه پیش جزو کشورهای عقب افتاده و جهان سومی به شمار می رفتند، اما امروزه تبدیل به یکی از قطب‌ های اقتصادی خاورمیانه شده اند و راه اندازی کسب و کار و مهاجرت به این کشورها می تواند راه گشای شما برای مهاجرت به اروپا و آمریکا باشد.

باتوجه به این توضیحات و اهمیت سرمایه گذاری در خاورمیانه، در این مطلب تصمیم داریم به بررسی مزایای راه اندازی کسب و کار و به طبع آن اقامت عمان بپردازیم؛ پس چند دقیقه ای از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید و تا پایان این مطلب همراه ما باشید!

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

بررسی شرایط اقتصادی عمان

عمان یکی از کشورهای عرب نشین حاشیه خلیج همیشگی فارس و دریای عمان است. این کشور در شبه جزیره عربستان قرار داشته و یکی از فوق العاده ترین کشورهای خاورمیانه برای سرمایه گذاری های بین المللی به شمار می رود.

قبل از آنکه در این کشور نفت و گاز کشف شود، عمان کشوری عقب افتاده بود که اقتصاد روستایی داشت. در آن زمان اقتصاد عمان روی کشاورزی و شیلات می چرخید، اما پس از سال 1964 و با کشف نفت در این کشور، ورق کاملا برگشت و عمان به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورهای خاورمیانه خود را به جهانیان معرفی کرد.

اقتصاد عمان به تدریج از کشاورزی به صادرات نفت سوئیچ کرد و سودی که از صادرات نفت حاصل می شد به خزانه دولت افزوده گشت. در سال 1970 و با روی کار آمدن سلطان قابوس بن سعید کشور عمان با تکیه بر حفظ میراث فرهنگی خود توانست روند توسعه اجتماعی و اقتصادی را به سرعت پشت سر بگذارد و به یکی از معتبرترین منابع پایدار انگیزه برای سرمایه گذاران بین المللی تبدیل گردد.

شاید کشف نفت و گاز توانسته باشد که اقتصاد عمان را تقویت نماید، اما بدون شک این مدیریت سلطان قابوس بود که اقتصاد این کشور را زیر و رو کرد. او با برنامه ریزی و مدیریت توسعه اقتصادی آینده نگر روی صنعتی سازی و تنوع صنایع در این کشور متمرکز شد و به مرور وابستگی کشور را به نفت و گاز کاهش داد. برنامه ریزی‌ های اقتصادی سلطان قابوس اولین گام برای دعوت سرمایه گذاران بین المللی برای ایجاد استارتاپ های متنوع و اقامت عمان به شمار می رفت.

بررسی مزایای تجارت در این منطقه

 موسسه kap در سال های گذشته تا حدودی اقتصاد عمان بر پایه منابع نفتی پایه گذاری شده بود و بخش قابل توجهی از خزانه عمان را پر می کرد. اما در طی دهه های اخیر، تلاش های زیادی در راستای توسعه بخش های دیگر و تنوع اقتصادی انجام شده است. امروزه مهاجرت به عمان برای اتباع کشورهایی مانند ایران به دلیل تنوع طبیعی، بنادر پرتراکم، مناظر زیبا و بازارهای خرده فروشی بسیار پر رونق به یک اولویت تبدیل شده و افراد زیادی قصد دارند به عمان مهاجرت کنند.

مهاجرت به کشور عمان از طریق سرمایه گذاری به دلیل امکانات بانکی فوق پیشرفته، پیروی از قوانین مالیاتی منعطف و محیط کسب و کار سازنده بسیار پرطرفدار است. مزایای سرمایه گذاری و اقامت عمان تنها به این موارد ختم نمی شود و به طور کلی می توان گفت کشور عمان مزایای زیر را برای کسانی که قصد دارند در این کشور سرمایه گذاری نمایند فراهم می کند:

  • معافیت‌ های وارداتی

خوشبختانه در عمان این امکان فراهم شده که سرمایه گذاران بتوانند بدون پرداخت تعرفه های وارداتی برای تامین مواد خام و همچنین ماشین آلات مورد نیاز برای کارخانه ها اقدام نمایند. هیچ تعرفه مالیاتی تا پنج سال بعد از شروع فعالیت های تولیدی از سرمایه گذار گرفته نمی شود.

  • بازگشت تضمینی سود و سرمایه

با توجه به اقتصاد پویای کشور عمان می توان مطمئن بود که سرمایه شما در مدت زمان کوتاهی به بازدهی خواهد رسید.

  • مالکیت خارجی

از دیگر مزایای اقامت عمان و مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری می توان به امکان مالکیت خارجی 100% در منطقه آزاد اشاره کرد.

  • موقعیت استراتژیک عالی

عمان موقعیت استراتژِیک فوق العاده ای دارد. ورود به بازار این کشور دروازه ای برای ورود به بازارهای آمریکای شمالی، آسیای شرقی و اروپا است و می تواند دسترسی شما به پایگاه گسترده ای از مشتریان را فراهم نماید.

  • ثبات اقتصادی و سیاسی

برای اتباع ایرانی که با تورم بالایی دست و پنجه نرم می کنند، تورم کنترل شده و همچنین نرخ ارز ثابت در این کشور موهبتی الهی است.

  • تنوع صنایع

کشور عمان یکی از کشورهای خاورمیانه است که از نظر صنعتی تنوع بالایی دارد. تمامی فعالیت های تجاری در این کشور به وسیله یک زنجیره تامین قوی حمایت می شوند.

  • زیرساخت های قوی

عمان از زیرساخت های فوق العاده ای برخوردار است. از جمله زیرساخت های این کشور می توان به جاده های خوب، بنادر، فرودگاه ها و شبکه های ارتباطی اشاره کرد. نکته جالب توجه در مورد سیستم حمل و نقل در دست ساخت این کشور مترو در حال ساخت عمان است. این مترو کشور عمان را به کشورهای GCC متصل خواهد کرد.

  • منابع طبیعی

نفت و گاز تنها برخی از ذخایر طبیعی کشور عمان هستند، از دیگر منابع طبیعی این کشور می توان به مس، آزبست، گچ و کروم اشاره کرد.

  • زبان

اگر به دنبال اقامت عمان هستید، خبر خوب برای شما این است که زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در این کشور به خصوص در زمینه تجارت مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی

  • جمع بندی

    ما در این مطلب سعی داشتیم به شما بگوییم راه اندازی استارتاپ و به طبع آن اقامت عمان از چه مزایای برخوردار است. اگر می خواهید در کشور عمان سرمایه گذاری کنید ما به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران  موسسه kap تماس حاصل فرمائید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *