تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

تحصیل پزشکی در مجارستان-2021
تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

فهرست مطالب تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

تحصیل پزشکی در مجارستان -2021

بررسی شهرهای مجارتان برای تحصیل، دانشگاه های این کشور برای تحصیل، هزینه زندگی دانشجویی در مجارستان و کار کردن حین تحصیل از موضوعاتی است که د راین مطلب به آن می پردازیم.

مقدمه

کشور مجارستان با یک پیشینه طولانی فرهنگی و تاریخی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. 

پایتخت این کشور 10 میلیونی  بوداپست است.

این کشور به دلیل عضویت در حوزه شینگن، دانشجویان می توانند به تمام کشور های این حوزه سفر کنند.

دو دلیل اصلی که مجارستان برای تحصیل بسیار محبوب است: یک شرایط پذیرش راحت از دانشگاه های مجارستان است. دوم بورسیه های تحصیلی این کشور به خصوص  در رشته پزشکی است که سبب شده بیش از 20 هزار دانشجو از سراسر دنیا در این کشور مشغول به تحصیل باشند.

تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

از بوداپست تا شهر وین کمتر از سه ساعت با قطار و اتومبیل میتوان سفر کرد.

سیستم آموزش در مجارستان

مدارک اعطا شده از سوی دانشگاه های کشور مجارستان مطابق با استاندارد های بین اللملی است و شما می توانید مطابق با مرک دریافتی در تمام دنیا آن را ارائه کنید. 

دانشگاه های ذیل در کشور مجارستان مورد تایید کشور ایران نیز است.

 

  1. Budapest University of Technology and Economics
  2. Corvinus University of Budapest
  3. EotvosLorand University
  4. Godollo University of Agricultural Sciences
  5. Semmelweis University   صرفاً رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی
  6. Szent Istvan University
  7. University of  Pannonia
  8. University of Debrecen
  9. University of Horticulture and Food Industry
  10. University of Miskolc
  11. University of Szeged
  12. Franz Liszt Academy of Music Budapest
تحصیل پزشکی در مجارستان-2021

زبان تدریس در بیشتر دانشگا ها به انگلیسی است

دانشگاه های بوداپست مجارستان

شهر بوداپست مجارستان

همان طور که در مقاله گذشته به این شهر اشاره کردیم پاریس کوچک لقب آن است که توسط رود دانوب با پل های چشم نواز در شب به دو قسمت تشکیل شده است.

در کالج بین المللی بوداپست دوره های پیش دانشگاهی و آماده سازی پیش پزشکی هم در کنار دوره های تحصیلی برگزار می شود. این کالج یکی از مراکز معتبر علمی اروپایی است.

 

کالج آویسینا در بوداپست | Avicenna International College

تحصیل پزشکی در مجارستان -2021 آکادمی بین المللی اویسینا که حتی در تهران هم دفتر رسمی دارد فعالیت رسمی خود را در زمینه های علمی ، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و هنری از سال 1995 در تهران و اروپا آغاز کرد.

دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست

یکی از معروف ترین دانشگاه های فنی و مهندسی در اروپای مرکزی دانشگاه بین المللی فنی و مهندسی بوداپست است که در سال ۱۷۸۲ بنا شده و همان طور که گفته شد به ۶ زبان آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، فرانسوی و روسی در آن دروس رشته های گوناگون تدریس می شود. این دانشگاه که نامش در بین دانشگاه های بوداپست و از نوع بسیار معتبرش قرار گرفته است، از جمله ی مراکزی علمی است که برای تحصیل مناسب است. این دانشگاه دارای رشته ها و گرایش های زیادی است.

رشته های موجود در این دانشگاه در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا شامل: رشته های مرتبط با مهندسی راه و ساختمان، مهندسی طراحی منطقه ای و شهری، پلاستیک صنعتی، رشته های مهندسی در زمینه ی شیمی آلی و بیولوژیک، مهندسی تکنولوژی غذایی، رشته های مهندسی راه و راه آهن، مهندسی سازه، مهندسی رشته ی برق و قدرت، مهندسی نرم افزار، مهندسی سخت افزار، مهندسی کامپیوتر، مهندسی میکرو الکترونیک، مهندسی کنترل و تجهیزات، رشته های مهندسی تولید، مدیریت صنعتی، مهندسی صنایع غذایی و شیمیایی،‌ ریاضیات، رشته های مهندسی حمل و نقل، مهندسی هسته ای، مهندسی تکنولوژی هسته ای، تربیت معلم، مدیریت، ارتباطات و چندین و چند رشته ی دیگر از جمله رشته هایی هستند که در دانشکده های این دانشگاه تدریس می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی سملوایز بوداپست

اگر از علاقه مندان تحصیل پزشکی در مجارستان-۲۰۲۱ هستید این دانشگاه بین المللی بهترین انتخاب برای شما است. در این دانشگاه رشته های تحصیلی به زبان های آلمانی و انگلیسی و مجارستانی تدریس می شود. رشته هایی که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تدریس می شود شامل: انواع رشته های پزشکی، رشته ی دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، مامایی، فیزیوتراپی و تربیت بدنی است. این دانشگاه از بهترین دانشگاه های مجارستان و بوداپست در تمامی مقاطع است.

کالج مک دانیل بوداپست | McDaniel College Budapest

یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان و بوداپست در رشته های اقتصاد، مدیریت بازرگانی، علوم سیاسی، علوم سیاسی و اقتصاد، ارتباطات، تاریخ هنر، مطالعات ارتباطات بین الملل، روزنامه نگاری و رسانه های جدید و همچنین هنرهای تجسمی است. ساختمان کالج مک دانیل در بوداپست متعلق به سال ۱۸۹۶ میلادی ساخته شده است. کلاس های درسی این کالج کاملا مجهز و بزرگ هستند.

\ اخذ اقامت بلغارستان از طریق تجاری ، خرید ملک و تحصیلی

تحصیل پزشکی در مجارستان

پزشکی در مجارستان

شهرت و اعتبار دانشگاه های مجارستان بیشتر به دلیل رشته های پزشکی است که سالانه میزبان دانشجویان زیادی از سراسرز دنیا است.  اخذ مدرک پزشکی از سوی دانشگاه‌های این کشور به منزله داشتن مدرکی معتبر و قابل قبول در سراسر اتحادیه اروپا است.

دندانپزشکی در مجارستان

تحصیل در دوره‌های پیش پزشکی یا فاندیشن در مجارستان، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای آن دسته از متقاضیانی که از نظر دانش زبان انگلیسی ضعیف هستند و یا آمادگی کافی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی را ندارند، محسوب گردد.
در دوره‌های پیش پزشکی مجارستان، متقاضی به مدت یک تا دو ترم به زبان انگلیسی در مجارستان تحصیل می‌کند و دانشگاه  او را برای گذراندن آزمون ورودی آماده می‌کند. شانس قبولی متقاضیانی که در دوره‌های فاندیشن شرکت می‌کنند بسیار بالا است زیرا با منابع آزمون کاملا آشنا بوده و از قبل خود را برای سوالات آزمون آماده کرده‌اند. دوره‌های فاندیشن نیز به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در رشته پزشکی در مجارستان

ارائه مدرک دیپلم و ریزنمرات کامل و ترجمه شده به زبان انگلیسی

ارائه پاسپورت با حدود 6 ماه اعتبار

ارائه مدارک شناسایی معتبر ترجمه شده

پرداخت هزینه های مربوط به امور ثبت نام و پذیرش تحصیلی در کشور مجارستان

ارائه مدرک زبان تافل 60 تا 80 یا آیلتس 5 تا 6 

ارائه برگه قبولی در آموزن دانشگاه مربوطه 

5/5

شهریه تحصیل در مجارستان

شهریه تحصیل در مجارستان به صورت میانگین سالیانه ۵٠٠٠ یورو میباشد، شهریه دوره پزشکی در مجارستان، و همچنین دوره دندانپزشکی در مجارستان، بالاتر بوده و برای دوره های پیش پزشکی در مجارستان متقاضی باید شهریه ۶٠٠٠ یورو در سال و برای دوره های پزشکی ١٠ هزار یورو به بالا بپردازد.

بورسیه دولتی مجارستان

دولت مجارستان سالیانه تعداد مشخصی از دانشجویان خارجی را بورسیه میکند، این بورسیه در مجارستان شامل هزینه های زندگی و شهریه تحصیل بوده و دارای ظرفیت محدودی برای هر کشور است، اگر قصد دارید از بورسیه تحصیلی در مجارستان استفاده کنید با مشاورین ویزا موندیال تماس بگیرید تا در اخذ پذیرش تحصیلی از مجارستان به شما کمک کنند. ویزا موندیال تنها شرکتی است که در زمینه اخذ بورسیه تحصیلی دارد و بر اساس دانش و آگاهی از سیستم تحصیلی و نظام حقوقی کشور مجارستان، کمک شایانی به متقاضیان تحصیل در مجارستان نموده است.

5/5

مزایای تحصیل در مجارستان

  • شهریه پایین تحصیلی
  • رنک خوب دانشگاه های مجارستان در دنیا
  • هزینه زندگی پایین
  • امکان کار همزمان با تحصیل در مجارستان
  • امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نسبتا ساده تر از کشورهای اروپای غربی
  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • امکان سفر به کل حوزه شنگن با داشتن ویزای مجارستان
5/5

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *