شرایط تحصیل در مجارستان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

شرایط تحصیل در مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان
شرایط تحصیل در مجارستان

فهرست مطالب شرایط تحصیل در مجارستان

شرایط تحصیل در مجارستان، تحصیل رایگان در کشور مجارستان، تحصیل بدون مدرک زبان در کشور مجارستان.

کشور مجارستان در چند سال اخیر هدف بسیاری از افراد برای تحصیل بوده و دلیل آن تلاش دولت مجارستان برای جذب دانشجو  و بالا بردن سطح علمی در دانشگاه ها است.

کشور مجارستان در بین دانشجویان سراسر دنیا در رشته دندانپزشکی و پزشکی شهرت دارد.

این کشور در کنار  تحصیل دارای مناظره خیره کننده ای است و زندگی را برای دانشجویان در کنار تحصیل لذت بخش کرده است.

سسیستم آموزشی در کشور مجارستان سابقه 600 سال دارد و همیشه سعی دارد آخرین متدهای تحصیلی را برای دانشجویان انجام دهد.

این کشور سعی می کند تحصیل رایگان برای تمامی شهروندان تا دوره متوسط را فراهم سازد

شرایط تحصیل در مجارستان

مقاطع تحصیل

تحصیل تا مقطع دیپلم در این کشور رایگان و اجباری هست.

افراد پس از مقطع دیپلم می توانند از بین 9 دانشگاه رشته دلخواهشان را انتخاب کنند.

مقطع ابتدایی در کشور مجارستان از سن 6 سالگی آغاز، به مدت 4 سال طول می کشد.

مقطع متوسطه : این دوره که در حدود ۴ تا ۶ سال زمان می برد ، با به پایان رساندن دوره ابتدایی آغاز می شود ، تمامی دروس در این دوره به صورت تخصصی تدریس شده و در سال آخر یک آزمون از تمامی درس ها برگزار می گردد که تنها با قبولی در آن می توان به مدرک دیپلم رسید.

مزایای تحصیل در مجارستان

  • شهریه پایین تحصیلی
  • رنک خوب دانشگاه های مجارستان در دنیا
  • هزینه زندگی پایین
  • امکان کار همزمان با تحصیل در مجارستان
  • امکان اخذ ویزای تحصیلی مجارستان نسبتا ساده تر از کشورهای اروپای غربی
  • امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی بدون نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • امکان سفر به کل حوزه شنگن با داشتن ویزای مجارستان
آشنایی با مجارستان
آشنایی با مجارستان

آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان

 برای رسیدن به مراحل بعدی در دانشگاه های مجارستان شما باید آزمون ورودی دانشگاه را با موفقیت طی کنید.

البته باید این نکته ذکر شود که آزمون ورودی دانشگاه های مجارستان با ایران بسیار تفاوت دارد و در سطحی بسیار راحت تر قرار دارد و در بعضی موارد تنها در شته های علوم پزشکی آزمون ورودی برگزار می شود.

محتوای آزمون ها شامل سوالات عمومی، شیمی ، زیست شناسی ، زبان انگلیسی و ریاضیات بوده و داوطلب باید در هر درس به حد نصاب نمره دست یابد.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی

  • تحصیل در کشور مجارستان در مقطع لیسانس شامل یک دوره 3 تا 4 ساله می باشد و شما برای حضور در این مقطع تحصیلی باید مدرک دیپلم را داشته باشید.

    لازن به ذکر است  که نیازی به مدرک زبان ندارید و می توانید هنگام تحصیل در این کشور با توجه به رشته تحصیلتان به یادگیری زبان بپردازید.

    شما برای کار کردن حین تحصیل در کشور مجارستان مجاز به 20ساعت  کار در هفته هستید. پزشکی و پیش پزشکی از رشته های بسیار پرطرفدار تحصیل در کشور مجارستان می‌باشند.

    دانشگاه برای رفاه حال شما خوابگاه هایی در اختیارتان قرار می دهد البته شما می توانید در این خوابگاه ها اقدام به کار کردن کنید

  • متقاضی تحصیل در مجارستان در مقطع لیسانس در ابتدا باید بتواند ویزای دانشجویی این کشور را فراهم نماید که این نوع ویزا دارای بیمه رایگان نیز می‌باشد. در کل، تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی شامل مزایایی است که عبارتند از:

    •  
    • شهریه مناسب تحصیل در مقطع لیسانس

    • تحصیل در کشوری با استانداردهای رفاهی سطح بالا

    • فراهم بودن امکان ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری

    • امکان تحصیل در دانشگاههای معتبر اروپایی

    • مجوز کار

    • زندگی و تحصیل در کشوری با آب و هوای عالی

    • دریافت مدرک دانشگاهی معتبر

آموزش عالی در مجارستان

کسانی که در سن 18 تا 19 سالگی توانسته اند به مدرک دیپلم مجارستان به نام (Erettsegi Bizanyitvany ) دست یابند ، قادر هستند جهت ثبت نام در دانشگاه های مجارستان اقدام کنند.

سیستم آموزش عالی نسبت کوچک هست و تعداد مراکز خصوصی و موسسات چند برابر دانشگاه های دولتی است. اصلاحات در سیستم آموزشی مجارستان از سال 2006 آغاز شده و هم اکنون شما با پذیرش در در یکی از موسسات این کشور تجربه تحصیل در یکی از پیشرفته ترین سیستم های آموزشی جهان را خواهید داشت ، با ما همراه باشید تا مقاطع مختلف آموزش عالی را بشناسیم.

شهر های مجارستان برای تحصیل

شهر بوداپست مجارستان

بوداپست ، پایتخت زیبا و تاریخی اروپایی ، با ساختمان های رویایی و تاریخی ، حمام های ترکی و نویسندگان مشهورش ‏شناخته شده است و همیشه یکی از مقاصد محبوب مهاجران برای تحصیل به حساب می آید. 

شهر بوداپست به دو بخش با رود دانوب تقسیم می شود که در بخش Buda  منازل مسکونی قرار دارد و سمت pest  شامل معماری تاریخی و سنتی است. زیبایی این شهر در شب با نور پردازی روی پل ها بی نظیر است. نکته جالب در مورد این شهر این است که بیشتر شهرهای بوداپست در سازمان یونسکو به عنوان بناها و مکان های تاریخی ثبت شده است.

شهر سگد مجارستان

شهر سگد سومین شهر بزرگ مجارستان در نزدیکی مرز صربستان  و رومانی در جنوب مجارستان  قرار دارد. یکی از بهترین دانشگاه های محارستان یعنی دانشگاه سگد با معماری زیبا و بی نظیری که دارد دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به خود جذب کرده است. این شهر از امنیت بسیار بالایی برخوردار هست. این شهر 182 هزار نفر جمعیت داره که نزدیک به 83 درصد آن دانشجویان تشکیل می دهند.

شاخص ترین دانشگاه شهر سگد کشور مجارستان، دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد مجارستان است  که علاقمندان به تحصیل در این کشور می توانند بعد از گذراندن دوره پری مدیکال دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی، دندانپزشکی به زبان انگلیسی، داروسازی به زبان انگلیسی در دانشگاه علوم پزشکی شهر سگد کشور مجارستان تحصیل کنند.

شهر پچ مجارستان

شهر سگد به شهر خورشید معروف است و دلیل آن روزهای آفتابی در این شهر بیشتر از کل مجارستان است. دانشگاه های مجارستان، همزمان با اتریش و ایتالیا در شهر پچ بنا شدند، این شهر تاریخ و قدمت بسیار طولانی داشته و توریست های زیادی را همواره جذب خود میکند. از شهر بوداپست با قطار در دو ساعت میتوان به این شهر سفر کرد. دانشگاه پچ pecs یکی از بهترین دانشگاه های مجارستان و اروپا بوده و طیف گسترده ای از دوره ها به زبان انگلیسی و مجاری در آن تدریس میشوند. اگرشرایط تحصیل در مجارستان را دارید این شهر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم مربوط به کشور مجارستان

  1. Budapest University of Technology and Economics
  2. Corvinus University of Budapest
  3. EotvosLorand University
  4. Godollo University of Agricultural Sciences
  5. Semmelweis University   صرفاً رشته های تربیت بدنی و علوم ورزشی
  6. Szent Istvan University
  7. University of  Pannonia
  8. University of Debrecen
  9. University of Horticulture and Food Industry
  10. University of Miskolc
  11. University of Szeged
  12. Franz Liszt Academy of Music Budapest

سوالات متداول تحصیل در مجارستان

تحصیل رایگان در مجارستان به شکل خاصی وجود دارد. نکته قابل ملاحظه این است که هزینه تحصیل در این کشور نسبت به دیگر کشورها بسیار ارزان و کم هزینه تر است. دانشجویان خارجی باید در مجارستان تا حدودی هزینه تحصیل خود را بپردازند. این هزینه ها بسیار اندک است. تحصیل رایگان در مجارستان با بورسیه تحصیلی امکان پذیر است.در نظر داشته باشید که تحصیل در مجارستان یکی از ارزان ترین نمونه های تحصیل در کشورهای اروپاییست.

دانشجویانی که در کشور مجارستان تحصیل می‌کنند می‌توانند برای تامین بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی به کار دانشجویی مشغول شوند. دانشجویان بین‌المللی که قصد یافتن شغل را دارند حتما باید ویزای تحصیلی در اختیار داشته باشند و همچنین مجوز کار از اداره مهاجرت مجارستان را دریافت کند. مشاغل دانشجویی در این کشور بسیار وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایط خود شغل مناسب با موقعیتتان را پیدا کنید.

نکته‌ای که باید در نظر بگیرید این است که امکان دارد شما کار مناسب خود را در مجارستان پیدا نکنید. پس بهتر است ابتدا به فکر هزینه‌ها و بودجه‌ی تحصیلی خود برای این کشور باشید. پس از این باید به دنبال کار مناسب خود در مجارستان بگردید و پس از اتمام دوران تحصیل خود به شدت به این مورد نیاز خواهید داشت که از طرف کار فرمایی دعوت به همکاری شوی. در این صورت می‌توانید اقامت تحصیلی خود را به کاری تبدیل کنید و در مجارستان بمانید

افراد می توانند برای پوشش دادن هزینه های تحصیل و زندگی در مجارستان به کار در حین تحصیل بپردازند. دانشجویان مقطع کارشناسی می توانند در هفته به 10 ساعت کار بپردازند. دانشجویان مقطع کارشناسی مجاز به 20 ساعت کار در هفته و دانشجویان مقطع دکترا 30 ساعت در هفته می توانند به کار بپردازند. این در حالی است که در ایام تعطیلات و فاصله ی بین دو ترم افراد می توانند زمان بیشتری را به کار بپردازند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *