آشنایی با مجارستان

موسسه KAP فعال در زمینه اخذ اقامت بلغارستان

جستجو در اخبار و مقالات

آشنایی با مجارستان

آشنایی با مجارستان
آشنایی با مجارستان

فهرست مطالب آشنایی با مجارستان

آشنایی با مجارستان و اطلاعات کلی پیرامون این کشور اروپایی را در این مقاله به اختصار توضیح داده ایم.

معرفی کشور مجارستان

معرفی کشور مجارستان

مجارستان Magyarorszag در اروپای مرکزی واقع شده است و در تقسیمات قاره ای در قاره آسیا قرار دارد.

پایتخت این کشور بوداپست است.مساحت کشور مجارستان 93030 کیلومتر مربع است.

جمعیت ساکن در آن حدود 9 میلیون نفر است.

معرفی کشور مجارستان

زبان رسمی کشور مجارستان “مجاری”  است اما زبان رایج آن رومانی و آلمانی است  و واحد پول آن فورینت با نام اختصاری HUF  است. پیش از سال 1946 به دلیل تورم بالا، فورینت به جای پنگو واحد پول رایج کشور تعیین شد. بانک مرکزی مجارستان نیز وظیفه کنترل این واحد پول را برعهده دارد. فیلر واحد کوچک تر فورینت هست که ارزش آن یک صدم فورینت است. به طور واضح تر بخوایم بیان کنیم هر ” صد فیلر برابر با یک فورینت” است. اسکناس‌هایی که در مجارستان استفاده می‌شوند 500 فورینت، 1000 فورینت، 2 هزار فورینت، 5 هزار فورینت، 10 هزار و 20 هزار فورینت است. سکه‌های رایج این کشور هم شامل 5، 10، 20، 50، 100 و 200 فورینت می‌شود

شاید برای شما هم سوال پیش بیاد واحد پولی فورینت در برابر باقی ارز های کشورهای دیگر چقدر هست!!!!

طبق تاریخ امروز (شهریور 1400) هر فورینت مجارستان 0.0035 دلار آمریکااست.

آشنایی با مجارستان

موقعیت جغرافیایی

این کشور بسیار زیبا و دیدنی در قلب اروپا به دلیل جاذبه های طبیعی وتاریخی هر ساله مقصد بسیاری از گردشگران است. مجارستان از شمال با اسلواکی، از شمال‌غرب با اتریش، از غرب با اسلوونی، از جنوب‌غرب با کرواسی، از جنوب با صربستان، از شرق با رومانی و از شمال‌شرق با اوکراین همسایه است. آب و هوای مجارستان معتدل به شمار می‌رود و رود دانوب از میان آن عبور می‌کند. همچنین مجارستان با قرارگیری در قلب قاره‌ اروپا و به دلیل عبور رود دانوب، به دو قسمت تقسیم شده است.

آشنایی با مجارستان

آب و هوای مجارستان

مجارستان دارای آب و هوای معتدل است و این کشور مانند ایران دارای تابستان های بسیار گرم است به طوری که در ما ه های ژوئن تا آگوست دمای هوا تا 35 درجه سانتی گراد بالا می رود. در فصل بهار و پاییز آب و هوا معتدل است و زمستان های بسیار سردی دارد که شباهت بسیار زیادی به روسیه دارد.

مذهب و زبان مردم مجارستان

شما در سفر به مجارستان خواهید دید که مجاری زبان رسمی مردم کشور مجارستان می باشد و زبانی است که با بیشتر زبان های رایج در کشورهای اروپایی ارتباط خاصی ندارد چرا که بیشتر زبان های اروپا مثل انگلیسی و فرانسوی عضوی از خانواده زبان های هند و اروپایی هستند ، در حالیکه مجاری به خانواده فینو – یوگریک ( Fino_Ugric ) متعلق می باشد و همچنین 55 درصد از مردم مجارستان کاتولیک هستند و حدود 15 درصد از این مردم هیچ وابستگی مذهبی نداشته و ندارند ؛ ضمنا در این کشور حدود یک میلیون یهیودی زندگی کرده و مذهب اساسا در مجارستان آزاد است و مهم است که قانونی در این زمینه برای محدودیت دینی وضع نشده است.

نظام سیاسی مجارستان

آشنایی با مجارستان

حکومت در کشور مجارستان به صورت جمهوری پارلمان است و نخست‌وزیر در راس حکومت و رئیس جمهور در راس کشور قرار می‌گیرند.  مجلس قانون گذاری رئیس جمهور را به مدت 5 سال انتخاب می کند ولی تمام تصمیمات مهم کشوری به عهده نخست وزیر است.

درسال 1949 قانون اساسی پایه گذاری شد و در طول اینم سال ها تغییرات بسیار زیادی داشته است.

شهر های بزرگ مجارستان

شهر بوداپست پایتخت این کشور درلیست 14 شهر برتر دنیا است که در همسایگی خود با شهر دبرسن قرار دارد که دانشگاه های بسیار معتبری در کنار زیبایی های غیر قابل توصیف این شهر قرار دارد.

یکی دیگر از شهر های مهم مجارستان شهر نیرگهرا است که قلب تاریخی این کشور است و برای راه اندازی کسب و کار یکی از شهر های مهم است

میشکولتس یکی دیگر از شهر های بزرگ در بخش شمالی است. پارک ملی بوک و خانه هرمان موتو د راین شهر قراردارد. مهمترین دانشگاه علوم پزشکی در این شهر قرار دارد.

از شهر های بزرگ و پرجمعیت مجارستان شهر گیور است که از نظر تجارت بانکی بسیار قدرتمند است.

کوچکترین شهر در مجارستان کاپشوار است که به دلیل بکر بودن یکی از بهترین انتخاب ها برای زندگی است.

ایرانیان مقیم مجارستان

مرکز اصلی کشور مجارستان بر روی فعالیت‌های الکترونیکی چه به صورت خرده و چه در سطح کلان است که توانسته در وضعیت صادرات نیز درخشش خوبی داشته باشد. ایرانیان موفق در  سراسر دنیا  حضور چشمگیری دارند. ایرانیان در کشور مجارستان به خوبی توانسته اند در زمینه الکترونیکی و خدمات صادرات و واردات موفقی دارند. تولید قطعات خودرویی یکی از موفق ترین کسب  و کارهای ایرانیان در مجارستان است. به طور کلی بیشترین شرکت‌های ایرانی که در کشور مجارستان فعالیت می‌کنند، در زمینه خدماتی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *